جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
 |  7/ نوامبر/ 2021 - 7:49
  |   نظرات: بدون نظر
415 views

نشست فرماندار با اصحاب رسانه

 

 

 

 

 

 

 نشست خبری «مهندس علیپور فرماندار» با اصحاب رسانه شهرستان اوز

مهندس علی اصغر علیپور صبح چهارشنبه ۱۱ آبان ماه ۱۴۰۰ در محل دفتر فرمانداری شهرستان اوز در جمع اصحاب رسانه ضمن متفاوت خواندن مدیریت شهرستان اوز با دیگر شهرستان های نوپا به دلیل همراه و همگام بودن مردم در این شهرستان اظهار کرد: تمام تلاش فرمانداری هویت بخشیدن به شهرستان است. وی در ادامه به طرح های در دست اجرا و طرح هاى به بهره برداری رسیده اشاره و تصریح کرد:
در مجموع مبلغ ۱۲۰ میلیارد تومان جذب اعتبار صورت گرفته است.

علیپور ضمن ارج نهادن به خدمات قشر خبرگزاری، از اطلاع رسانی خدمات فرمانداری به مردم و بیان مسائل تقدیر و تشکر نمود . وی با بیان اینکه توسعه و پیشرفت در یک فضای آرام و بدون تنش امکان پذیر است افزود: خوشبختانه با همدلی ، همیاری و وحدت مردم ، فضای آرامی در منطقه حاکم بوده و شرایط مناسبی برای توسعه و پیشرفت وجود دارد.
وی تصریح کرد :مردم این شهرستان محور وحدت هستند زیرا که برخلاف تصور واهی اندک افراد مغرض همراهی و همگامی مردم شهرستان با نظام و نماینده نظام در طی این سالها به اثبات رسیده است. او همچنین از حاج شیخ عبدالعزیز قاضی زاده مفتی اوز به عنوان الگوی منادی وحدت تجلیل به عمل آورد.

این مقام مسئول با بیان وضعیت شهرستان اوز در حوزه‌های مختلف از جمله روند فیزیکی طرح های عمرانی، در حوزه های بهداشت و درمان، آب، برق ، گاز ، راه، سرمایه گذاری، برنامه‌های فرهنگی و … آخرین اطلاعات و آمار شهرستان را جهت تنویر افکار عمومی و انتشار توسط اصحاب رسانه در این نشست ارائه نمود.

گزیده ای از اهم سخنان فرمانداربه شرح ذیل است:

تقدیر و تشکر از همه اعضای حوزه رسانه به خاطر همراهی با مجموعه اداری و در رأس آن فرماندار ارائه گزارش اقدامات شهرستان و اقدام به ارائه مطالب مطالبات مردمی در حوزه‌های اجرایی، عمرانی، اقتصادی به مدیران شهرستان و فراهم آوردن شرایطی که مدیران وظایفی به عهده دارند نوع مطالبه گری شما به حق بوده و بنده وظیفه خود می دانم مطالبات به حق را پیگیری و تا حصول نتیجه به اطلاع عموم برسانم .

حوزه مسکن ملی:
فاز ۱

شامل ۲۲۰ واحد مسکونی( نقشه های آن آماده و به تأیید معماری و شهرسازی رسیده است و پس از انتخاب پیمانکار بنیاد مسکن عملیاتی خواهد شد.)

فاز ۲

شامل ۲۴۰ واحد مسکونی ( عقد تفاهم نامه بین مدیریت مسکن اداره کل و بنیاد مسکن) با انتخاب پیمانکار از طرف بنیاد مسکن کار تسطیح آن شروع خواهد شد.
فاز ۳

در مرحله پالایش است.
“در ثبت نام سهمیه جهش تولید هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد.”

حوزه مسکن روستایی
چهار و نیم میلیارد تومان جهت زیرسازی ، آسفالت ، خاکبرداری و خاکریزی در روستاهای بخش مرکزی و بخش بیدشهر هزینه شده است.
بازنگری طرح هادی با ۶۰ میلیارد ریال(بسیاری از طرح‌های هادی روستاها تمام شده و پانزده سال از زمان بازنگری آن گذشته و بلاتکلیف بود و مجدد بازنگری می شود)

حوزه ورزش و جوانان:
-تامین اعتبار سالن ورزشی بیدشهر و افتتاح آن در آینده نزدیک با حضور دکتر حسین زاده و مدیر کل اداره ورزش و جوانان یا یکی از مقامات استانی
-چمن های مصنوعی روستاهای هیرم، اسلام آباد، محلچه و فیشور از محل اختیارات شهرستان توازن ۳ درصد نفت و گاز در حال اجرایی است.
دکتر حسین زاده مبلغ پنج میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی جهت سالن عبدالغنی کوره جذب اعتبار کرده‌اند که ۵۰ درصد آن اختصاص پیدا کرده است.
سه سازمان مردم نهاد ثبت کردیم ۳ سازمان دیگر هم در حال ثبت نهایی است.

حوزه آب:
مخزن مردمی با اعتبار ۵ و نیم میلیارد تومان به اتمام رسیده و به زودی افتتاح و بهره‌برداری می‌شود.
مخزن آب دولتی بتون مگر کف آن ریخته شده است. پنج تا هفت درصد پیشرفت فیزیکی داشته ،اعتبار آن را از محل اعتبارات شهرستانی کنار گذاشته ایم که به مناقصه رفته و با انتخاب پیمانکار اجرایی خواهد شد.
– جهت خط انتقال آب روستای کهنه از چاه مربط در برق رسانی و تعویض شبکه لوله آب روستا ۴ و نیم میلیارد تومان اختصاص داده شده است تا مشکل آب مرتفع گردد.
-در روستای گلار خیرین مخزن ۲۰۰ متر مکعبی ساخته اند ما نیز تعهد ساخت مخزن۴۰۰ متر مکعبی داشتیم، تامین اعتبار شده است .در بحث حفر و تجهیز چاه هم تامین اعتبار شده که به بهره‌برداری می‌رسد.

حوزه بهداشت و درمان
– پیگیری و اخذ مجوز مرکز مشاوره ازدواج و مرکز مشاوره درمان سوءمصرف مواد مخدر (MMT)
با حمایت خیرین
-تشکیل شورای خیرین در حوزه سلامت
– مبلغ ۲۳ میلیارد تومان جذب اعتبار توسط خیرین که در بیمارستان امیدوار اوز هزینه شده است.
– اخذ مجوز بیمارستان راهپیما توسط بنده و دکتر حسین زاده
– درخواست یک دستگاه سی تی اسکن از وزیر بهداشت و گرفتن قول مساعد از ایشان
در بحث ستاد مدیریت بحران کرونا و واکسیناسیون با کمک نیروهای مردم‌نهاد و خیرین خدمات بسیار شایسته ای انجام گرفته و اکنون در وضعیت آبی هستیم. جهت پاسخگویی به زحمات خیرین ما نیز به همین تناسب بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان جهت تعمیر و تجهیز مراکز بهداشت و درمانی شهرستان اعتبارات دولتی جذب کردیم.
– جداسازی مرکز بهداشت اتباع افغانستانی و اختصاص پزشک مخصوص و تجهیز اتاق نمونه گیری

حوزه گاز :
اعتبار ۱۶ میلیارد تومان به میزان ۱۵۰ کیلومتر شبکه گذاری ،در حوزه توسعه گازرسانی شهرستان با اعتبار ۸۹۰ میلیون تومان اجرایی کردیم. نصب انشعاب گاز با اعتبار ۳۷۰ میلیون تومان .
گازرسانی به مشترکین حوزه صنعت با اعتبار ۳ میلیارد و دویست میلیون تومان اجرایی شد.
در بحث تعمیرات و نگهداری تاسیسات گازرسانی ۴۷۰ میلیارد تومان انجام گرفته است.

-درحوزه استقرار ادارات ۳۰ اداره مستقر ،۷ اداره ارتقاء یافته است که نسبت به شهرستان های جدیدالاحداث کار شگرفی است.

حوزه امنیت
پاکسازی منطقه کنار سبز، برخورد قاطع با خرده فروشان و عمده فروشان مواد مخدر، برچیدن کارگاه های ساخت مشروبات الکلی در سطح شهرستان

خبر ویژه
شهرک صنعتی شماره ۲ در زمین ۲۰ هکتاری جانمایی شده و در مرحله اخذ استعلامات است. شهرک صنعتی شماره ۱ گرید ۲ دارد که طرح‌های بزرگ و پیوست زیست محیطی را نمی توان انجام داد . شهرک صنعتی ۲ به نحوی تعریف شده است که پوشش طرح های گرید ۶ که آلایندگی‌های زیست محیطی دارند نیز شامل می شود و با حضور دکتر حسین زاده کلنگ زنی آن را انجام خواهیم داد.
مجوز ۲۵ طرح صادر کرده ایم.

حوزه راه‌سازی
مطالبه شماره یک از رئیس جمهور
الف) حوزه راه اوز-بختیارویه
– قطعه اول: حذف گردنه اوز-کهنه و چهاربانده کردن آن در تفاهم با خیرین.
اختصاص چهار و نیم میلیارد تومان جدا از اعتبارات ملی از محل اختیارات شهرستانی یعنی ۳ درصد توازن استانی
– قطعه دوم: اوز- بختیارویه
حوزه کهنه عریض کردن راه به میزان سه و نیم متر
قطعه سوم: حذف گردنه هیرم و بهسازی جاده کوره تا هیرم که مبلغ ۵ میلیارد تومان از بودجه آن توسط دکتر حسین زاده اخذ اعتبار شده و پس از انجام مناقصه تا پنج کیلومتر بعد از کوره انجام خواهد شد.
خیراندیش گرامی آقای پاسلار نیز در گردنه هیرم مشغول به کار هستند.
ب) جاده اوز -شرفویه خیرین در حال زیر سازی آن هستند و امیدواریم در بحث اراضی مستثنیات جلب رضایت زمین داران آن محدوده نیز صورت گیرد.
-سه راه ارد به اوز هم جزو طرح ملی راه لار به لامرد قطعا اجرایی خواهد شد

حوزه برق
ایجاد پست ۶۶ کیلو ولت روستاهای گلار و کوره جهت پوشش دهی بخش بیدشهر و بخش مرکزی از لحاظ افت برق
جذب ۴ میلیارد تومان اعتبار دولتی برای احداث و ارتقاء ترانس های فول بار، مقاوم سازی و تعمیر شبکه در سطح شهرستان
خرید خودرو ایسوزو به اعتبار یک میلیارد تومان و در اختیار نهادن آن به اداره برق
۲۰ میلیارد تومان اعتبار در قالب نصب پایه های برق، نصب ترانس های جدید ، تعویض کابل برق و تجهیزات برق

پرسش های مطرح شده توسط اصحاب رسانه های شهرستان از فرماندار

عبدالعزیز نصریانی مدیر مسئول پایگاه خبری پشور فیشور:
۱- آیا چشم اندازی کوتاه مدت برای ارتقاء روستای فیشور به بخش ترسیم شده است؟ محدوده جغرافیایی فیشور از شرق و غرب از نظر تقسیمات کشوری تا کجا است؟
۲- بیش از یک دهه از طرح هادی فیشور گذشته است این طرح تا چه اندازه قرار است گسترش پیدا کند ؟ در طرح پیشنهادی جدید چند هکتار اضافه خواهد شد؟

فرماندار:
۱-برای بخش بودن یک سری مقررات لازم مانند فراهم سازی زیرساخت ها نیاز است که باید الزامات قانونی آن فراهم شود . پیگیری های لازم را در این خصوص انجام خواهیم داد.
۲-طرح هادی بر اساس برآورد مشاور پس از تعیین تکلیف ساخت و ساز های زیادی که انجام شده صورت می‌گیرد.

عبدالعزیز خضری مدیر مسئول پایگاه خبری و فصلنامه پیام دانش دانشگاه آزاد اسلامی اوز:
۱_ارزیابی شما از انتخاب مدیران نمونه چه بوده است؟
۲_ در مقام معاونت سیاسی سابق و فرماندار کنونی به عملکرد خود چه نمره ای می دهید؟
۳_ چرا مرز محدوده جغرافیایی شهرستان اوز به سمت خنج، گراش ، جویم و بنارویه مشخص نیست؟

فرماندار:
۱-مؤلفه ها و شاخص های مختلفی مانند جذب ارتباطات، نظارت بر پروژه های در دست اجرا تا به سرانجام رساندن آن، انجام شایسته تکلیفی که بر اساس شرح وظایف دستگاه اجرایی به آنها محول شده است ، حضور و غیاب دستگاه اجرایی و نوع اقداماتی که دستگاه اجرایی انجام می دهد در ارزیابی که فرماندار برای انتخاب مدیران نمونه مد نظر قرار می دهد دخیل بوده است.
۲- اجازه بدهید پاسخ این سوال را به مردم و مسئولین بالادستی واگذار کنیم.
۳-محدوده جغرافیایی شهرستان بر اساس مصوبه هیئت دولت در تاریخ ۱۰ مهر ۱۳۹۸ به طور کامل مشخص شده است. در استعلامات دستگاه‌های امنیتی و دستگاه های اجرایی یو تی ام های مرتبط را داریم و به دستگاه‌های مربوطه ارائه می دهیم. برای نصب تابلو نیز باید هماهنگ های لازم را کرده و سپس انجام دهیم.

حمیرا نامدار خبرنگار پسین اوز :
۱_دلیل افزایش قیمت زمین و بالا بودن اجاره بها چیست؟
۲_مکان جدیدی برای مسکن ملی در نظر گرفته شده است؟
فرماندار:
۱_ مهمان پذیر بودن مردم اوز، حضور اتباع و پرداخت اجاره چندین برابر نسبت به مردم توسط آنها و طمع مالکین، خرید زمین توسط برخی افراد خاص با قیمت‌های بالا
(صنف املاک و مستغلات اجاره سالیانه را مشخص می‌کند)
۲- مکان جدید جانمایی شده است.

سنا ملاحت از پایگاه خبری و نشریه اوز امروز:

۱-روند استقرار پلیس +۱۰ در شهرستان اوز چگونه است و چرا تاکنون مستقر نشده است؟
۲-قرار شده بود ۲ مخزن آب ۵ هزار متر مکعبی مردمی و دولتی همزمان ساخته شود، مخزن مردمی آماده افتتاح است، اما علیرغم آن که تاکنون بارها از اختصاص بودجه برای ساخت مخزن آب دولتی شهر اوز سخن گفته شده است، این مخزن همچنان در مراحل اولیه است. علت چیست؟
۳- اصحاب رسانه نهایت همکاری با ادارات شهرستان دارد، با توجه به مشکلات متعدد رسانه ها به ویژه در تامین منابع مالی، برنامه فرمانداری برای حمایت از رسانه های شهرستان چیست؟
فرماندار:
۱-صدور مجوز پلیس+ ۱۰ توسط بنیاد بازنشستگان نیروی انتظامی انجام می گیرد. سایت مربوطه تعطیل بوده است. پس از مکاتبه های فراوان با معاون سیاسی – امنیتی استاندار و جلسه حضوری با فرمانده محترم نیروی انتظامی استان قول مساعد برای صدور آن را گرفته ایم‌.
۲-مخزن آب در بخش مردمی به اتمام رسیده و در بخش دولتی تامین اعتبار شده است.
لوله های سطح شهر را تا ۵ کیلومتر تعویض کرده‌ایم تا از هدررفت آب جلوگیری شود.
۳-پیگیری مشکلات مربوط به اصحاب رسانه توسط بخش فرهنگی و مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد استان
انجام می‌گیرد.
دولت طرحی برای خبرنگاران فاقد مسکن دارد.اسامی خبرنگاران را به فرمانداری تحویل دهید. بحث بیمه را به مدیرکل ارائه داده‌ام.

فایزه رضائی از پایگاه خبری موزه مردم شناسی اوز:
۱_معرفی و به کارگیری خبرنگار بومی براى صدا و سیما جهت شهرستان اوز در چه مرحله ای قرار دارد و شما به عنوان بالاترین مقام سیاسی شهرستان مشکل را در کجا می بینید که هنوز اوز خبرنگار ندارد ؟
۲- روند تسهیل شدن ثبت سمن ها NGO توسط فرمانداری چگونه است؟
فرماندار:
۱-سه نفر را معرفی کرده‌ایم بعد از مصاحبه با آنان ، یک نفر به عنوان خبرنگار در سطح شهرستان معرفی خواهد شد.
۲- به فرمانداری مراجعه نمایید تا موضوع را بررسی نماییم.

محمد رفیع راوند از پایگاه خبری موزه مردم شناسی اوز:
مشکلی که دارد به ضرر ادارات و مجموعه های شهرستان اوز می شود این است که :
اسم اوز هنوز در لیست شهرستان ها بعد دو سال نیست به عنوان مثال در چندین سامانه سوال می شود که از کدام شهرستان هستید ؟
نام شهرستان لارستان و گراش و خنج هست اما اسم اوز نیست!!
فرماندار:
اسم شهر اوز در سامانه ها منوط به داشتن چارت سازمانی ادارات است که برخی ادارات در اوز چارت سازمانی ندارند. پس از تشکیل چارت می بایست از حوزه قضایی درخواست نماییم و وزارت کشور نیز باید به وزارت های خود اعلام نماید.

احمد خضری مدیر مسئول پایگاه خبری و نشریه پسین اوز:
۱-تامین اعتبار و میزان بودجه شهرستان اوز در سال جاری و نحوه تقسیم آن بین بخش ها و طرح ها؟
۲- دلیل عدم ثبات در مسئولیت اداره ورزش و جوانان در عرض کمتر از دو سال چیست؟
۳-اصحاب رسانه نهایت همکاری با ادارات را دارند چرا در برگزاری آیین ها از آنها دعوت به عمل نمی آید به عنوان مثال در تودیع و معارفه رئیس اداره ورزش و جوانان و بازدید نماینده مجلس از کشتارگاه مرغ ققنوس؟
فرماندار :
۱-از محل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای مبلغ ۱ میلیارد و ۵۷۰ میلیون تومان ،از محل اعتبارات ۳ درصد نفت و گاز مبلغ ۱۰ میلیارد و ۵۲۳ میلیون تومان، از محل اعتبارات توازن یک شهرستان ۷ میلیارد و ۶۶۰ میلیون تومان ، از محل توزیع اعتبارات آب روستایی مبلغ ۳ میلیارد و ۵۲۵ میلیون تومان و از محل توازن مرحله دوم ۲ میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان اختصاص یافته است.
(میزان اعتبارات سطح شهرستان در سال جاری بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان بوده است)
۲-نارضایتی از اقدامات آنها در حوزه اداری ، در حوزه اعتباری و استعفای این افراد از پست هایشان.
مدیر فعلی پیگیر امور در حوزه ورزش و جوانان است.
۳-در حوزه مرتبط با پست خود (شورای اداری) تمامی جلسات از رسانه ها دعوت به عمل آورده‌ ام اگر در این زمینه کوتاهی شده گلایه شما به حق است و جبران خواهم کرد.

در پایان این نشست دیدار کوتاه اصحاب رسانه با سینا آقایاری معاون فرماندار صورت گرفت که طرفین متقابلاً همگرایی رسانه و روابط عمومی ادارات را ضروری دانستند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نگارنده : فایزه رضائی ( خبرنگار پایگاه خبری موزه اوز )

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین نظرات
  • جالب بود...
    میم در مطلب: اهمیت حفظ غذاهای بومیِ جنوب فارس و هرمزگان، از منظر مردم‌شناسی
  • ممنونم از پردازش به این موضوع مهم...
    عرفان در مطلب: اهمیت حفظ غذاهای بومیِ جنوب فارس و هرمزگان، از منظر مردم‌شناسی
  • اخی باخوادن این نوشته زیبا یاد خدابیامرز مادرم افتادم همیشهنان تنوری تفتون وکلوچه میپخت وفذای محلی می خورد ماهم باید این فرهنگ خودمان را نگهداریم وانرا توسعه بدهیم درود ب...
    در مطلب: اهمیت حفظ غذاهای بومیِ جنوب فارس و هرمزگان، از منظر مردم‌شناسی
  • مطلب بسیار جالب و ارزنده ای است به راستی که غذا های سنتی ومحلی. پیوند دهند نسلها. و مردمان. یک خطه. میشوند...
    اوزی. از شیراز در مطلب: اهمیت حفظ غذاهای بومیِ جنوب فارس و هرمزگان، از منظر مردم‌شناسی
  • کاش این کتاب ارزشمند دوباره چاپ بشه من الان جند سال هست دنبال نسخه ی کتاب هستم، ولی متاسفانه اصلا گیر نمیاد...
    در مطلب: کتاب تاریخ دلگشای اوز ، هدیه خاندان کرامتی به مردم اوز
  • با تشکر که یاد گذشته را در دلمان زنده کردید ولی بهتر بود کاملتر توضیح میدادین که به ازای هر بچه ی فوت شده فکر کنم دو تا کوزکی میدادن . در هر حال خوبه که سنتهای قدیم رو نس...
    در مطلب: کوزَکای بَراتی، کوزه ای با خاطراتی به شیرینی سال‌های کودکی
  • پاسخ به اوزی ساکن شیراز: “ اکثریت مطلق گویشوران این زبان، آن را زبان اچمی می‌نامند. “ بر پایه ای چه مدرکی ؟ در مورد زبان و یا گویش اوزی و زبان بیشتر مردم جنوب استان پارس...
    احمد ز اوزی در مطلب: با نویسندگان اوز (۲) – عبدالله خضری
  • پاسداری از زبان مادری از اهم ضروریات است. آفرین، کار شایسته‌ای انجام داده‌اند...
    اوزی در مطلب: مراسم گرامیداشت روز جهانی زبان مادری در موزه مردم شناسی اوز برگزار شد
  • .در پاسخ به آقای عبدالله خضری: آیا مدرکی دارید یا افرادی را که با شما مخالف هستند متهم می کنید؟ در هر صورت ، مردم حق دارند مطالب پروژه ها، کتاب ها و مقالات منتشر شده برای...
    احمد ز اوزی در مطلب: با نویسندگان اوز (۲) – عبدالله خضری
  • در جواب آقای احمد ز اوزی اکثریت مطلق گویشوران این زبان، آن را زبان اچمی می‌نامند. تلاش شما برای تحمیل نام لارستانی به این زبان نتیجه‌ای در بر ندارد....
    اوزی ساکن شیراز در مطلب: با نویسندگان اوز (۲) – عبدالله خضری