شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
 |  22/ فوریه/ 2022 - 9:16
  |   نظرات: بدون نظر
1,293 views

اقدامی نیک و ماندگار از بدریه دانشور بانوی اوزی خیر عرصه سلامت

 

 

 

 

 

 اقدامی نیک و ماندگار از بدریه دانشور بانوی اوزی خیر عرصه سلامت

فایزه رضائى: حاجیه بدریه دانشور بانوی اوزی و خیر نیکوکار عرصه سلامت برای باقیات صالحات خود و به یاد همسر و پسر مرحومش مرکز سیتی اسکن می سازد.

تاریخ شهر ما سرشار از محبت و عاطفه بوده و هست و در تاریخ این زادگاه پاک هر گاه دردمندی دلخسته و تن آزرده دست استمداد بر آستان الهی به آسمان برده امداد منادی و سلامت را مرهم زخم ها و آرامش بخش جانش یافته است.
این بار نیز با اندیشه ای والا، بانویی نیکوکار با ایثار مال در عرصه سلامت، نامی نیک و ماندگار بر جای گذاشت. اینگونه حرکت‌ها یادآور و استمرار اخلاص و روحیه نوع دوستی و خیرخواهی مردم این خطه پاک است.

این بانوی بی ادعا و فروتن فرزند مرحوم عبدالله ابراهیم دانشور و از سوی مادری مرحومه فاطمه حاج عبدالکریم نجمی، زوجه مرحوم حاج فضل الله بلوکی است که به تاریخ هفتم فروردین هزار و سیصد و بیست و یک هجری خورشیدی در شهر سخاوتمند پرور اوز دیده به دنیا گشود.

بدریه دانشور بانوی خیر نیکوکار با عزت نفس بی نظیر، مناعت طبع بی بدیل، سخاوت بی دریغ و با وسعت دید، در یک عمل خداپسندانه اقدام به احداث مرکز تصویربرداری سی تی اسکن (CT SCAN) در بیمارستان امیدوار اوز نمود.
به شکرانه پاسداشت همت بلند این بانوی نیکوکار با دعای خیر برای همه نیک اندیشان، بسیار خرسند و مفتخرم که توفیق رفیق راهم شد تا با گلی از گل‌های بهشت و باطراوت از زلال چشمه سار عشق و ایمان به پروردگار، آشنا شوم.
سپاس و ستایش خدا را سزاست که انسان‌ها را توانایی خدمت به همنوعان بخشید و بهشت را پاداش کردار این نیکوکاران قرار داد .

در پی اقدامی خداپسندانه و بسیار شایسته، بانو بدریه دانشور قطعه ای از طلای ارزشمند (شیخپ جالاوی) شخصی اندوخته دسترنج چندین ساله هنر خوس بافی خود را برای باقیات صالحات خود و به یاد همسر و پسر مرحومش جهت ایجاد مرکز تصویربرداری سی تی اسکن (CT SCAN) در بیمارستان امیدوار اوز جهت ارتقاء سطح سلامت جامعه در راستای کمک به درمان و تامین نیازهای سی تی اسکن برای ساخت این مرکز، به فروش رسانید.
این مرکز گوشه ای از عملکرد الهی و انسان دوستانه این بانوی نیک اندیش در جهت خدمت به هم وطنان است.

ویژگی بارز شخصیتی بانو بدریه، مردم داری، سخت‌کوشی و خوشرویی با مردم است او بانوی پرتلاشی است که دوران عمر خود را در زحمت گذرانده و تا واپسین دم حیات همسر خویش با بر دوش کشیدن سختی و رنج مشترک الگوی بسزایی برای فرزندان خود شده است. همسر وی در اثر سانحه تصادف به کما رفت و پس از هفت سال زندگی نباتی بدرود حیات گفت.

بانو بدریه خود در این رابطه می گوید: پرداختن به هنر را از مادرم که در خوس بافی خبره بود آموختم و از همان آغاز زمانی که نوعروس بودم به یاری همسرم شتافتم و باید اقرار کنم شخصیت تأثیرگذار و سخت‌کوش او عامل اصلی تلاش من برای بهبود معیشت زندگی بود.

عبدالرحیم فرزند ارشد خانواده که خود دستی بر امور خیر دارد به درخواست مادر به بررسی نیازها و اولویت های شهر در بخش سلامت و درمان عمومی در مکان بیمارستان پرداخت.
در نشست های مشورتی، اجرای طرح احداث ساختمان « سی تی اسکن» نهایی شد و پس از طراحی بنا، عملیات اجرایی این پروژه در سال ۱۴۰۰ آغاز گردید.

به یاری خدا در این مسیر، توفیق کارهای خیر دیگری از قبیل ساخت آب انبار در روستای اطراف شهرستان بستک، همیاری در ساخت مسجد برای روستایی در سیستان و بلوچستان ، مشارکت در ساخت خانه بهداشت خورچاه بندرلنگه هرمزگان و ساخت سوئیت در لاوردین بستک نیز توسط این بانوی خیراندیش انجام گرفته است.

با تقدیر و تشکر از این خیر و نیکوکار اوزی بانو بدریه دانشور دعای خیر همگان بدرقه راه نیک اندیشان به ویژه خیرین سلامت باد.

خیراندیشان با هدف کسب رضایت الهی و خدمت به جامعه و مردم، خدمات فراوانی را داشته اند و آثار و برکات کار خویش را از خداوند متعال خواهند گرفت. امید می رود همواره هدف عالی شفابخشی را که فطرت آشنای تمامی انسان‌هاست سرلوحه زندگی خود نمائیم.

سرگذشت بدریه دانشور ، تصویری از بانوان بلند همت اوزی است که چگونه زیستن را به ما می آموزند و به نیکویی به ما یادآوری می کنند، آنچه که سعدی شیرین سخن، صدها سال پیش به ما یادآوری کرد:
چو عضوی به درد آورد روزگار
دگر عضو ها را نماند قرار
تو کز محنت دیگران بی غمی

نشاید که نامنت نهند آدمی

 

 

 

 

 

     

 

 

 

نگارنده :فایزه رضائی( خبرنگار پایگاه خبرى موزه اوز )

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین نظرات
  • الهی هر چه زودتر دست ظالم از سر مظلوم کوتاه شود...
    یک موزه ای در مطلب: سندی تاریخی در موزه اوز و اعلام حمایت مردم اوز از فلسطین در سال ۱۹۴۸
  • غرورآفرین است...
    از اوز در مطلب: سندی تاریخی در موزه اوز و اعلام حمایت مردم اوز از فلسطین در سال ۱۹۴۸
  • جالب بود...
    میم در مطلب: اهمیت حفظ غذاهای بومیِ جنوب فارس و هرمزگان، از منظر مردم‌شناسی
  • ممنونم از پردازش به این موضوع مهم...
    عرفان در مطلب: اهمیت حفظ غذاهای بومیِ جنوب فارس و هرمزگان، از منظر مردم‌شناسی
  • اخی باخوادن این نوشته زیبا یاد خدابیامرز مادرم افتادم همیشهنان تنوری تفتون وکلوچه میپخت وفذای محلی می خورد ماهم باید این فرهنگ خودمان را نگهداریم وانرا توسعه بدهیم درود ب...
    در مطلب: اهمیت حفظ غذاهای بومیِ جنوب فارس و هرمزگان، از منظر مردم‌شناسی
  • مطلب بسیار جالب و ارزنده ای است به راستی که غذا های سنتی ومحلی. پیوند دهند نسلها. و مردمان. یک خطه. میشوند...
    اوزی. از شیراز در مطلب: اهمیت حفظ غذاهای بومیِ جنوب فارس و هرمزگان، از منظر مردم‌شناسی
  • کاش این کتاب ارزشمند دوباره چاپ بشه من الان جند سال هست دنبال نسخه ی کتاب هستم، ولی متاسفانه اصلا گیر نمیاد...
    در مطلب: کتاب تاریخ دلگشای اوز ، هدیه خاندان کرامتی به مردم اوز
  • با تشکر که یاد گذشته را در دلمان زنده کردید ولی بهتر بود کاملتر توضیح میدادین که به ازای هر بچه ی فوت شده فکر کنم دو تا کوزکی میدادن . در هر حال خوبه که سنتهای قدیم رو نس...
    در مطلب: کوزَکای بَراتی، کوزه ای با خاطراتی به شیرینی سال‌های کودکی
  • پاسخ به اوزی ساکن شیراز: “ اکثریت مطلق گویشوران این زبان، آن را زبان اچمی می‌نامند. “ بر پایه ای چه مدرکی ؟ در مورد زبان و یا گویش اوزی و زبان بیشتر مردم جنوب استان پارس...
    احمد ز اوزی در مطلب: با نویسندگان اوز (۲) – عبدالله خضری
  • پاسداری از زبان مادری از اهم ضروریات است. آفرین، کار شایسته‌ای انجام داده‌اند...
    اوزی در مطلب: مراسم گرامیداشت روز جهانی زبان مادری در موزه مردم شناسی اوز برگزار شد