جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳
 |  4/ اکتبر/ 2024 - 4:04
  |   نظرات: بدون نظر
336 views

با استعفای محسن محبی، مؤمن مولوی سکاندار هیئت ورزش سوارکاری اوز شد.

 

فایزه رضائی

سوارکاری از جمله ورزش‌هایی است که در سال‌های اخیر در اوز مورد توجه قرار گرفته؛ اما همچنان زیرساخت‌های آن تکمیل نشده است. این ورزش‌ به عنوان یک رقابت سالم و مفید، نسبت به ورزش‌های دیگر پرهزینه به نظر می رسد و هرساله تعداد بیشتری طرفدار به سوی خود جلب می‌ نماید.

اوز از جمله شهرهای مستعد در توسعه ورزش اسب سواری و پرورش اسب بوده و استعدادهای درخشانی هم در این رشته ورزشی دارد. علیرغم وجود اسب سواران توانمند، نبود هیئت مشکلاتی برای فعالیت آنان و استفاده بهینه از پیست سوارکاری ایجاد کرده است و اسب سواران و باشگاه داران با مشکلاتی روبرو شده اند که خواستار توجه مسئولین هستند.

 

 

محسن محبی سالیان گذشته به عنوان رئیس هیئت سوارکاری اوز قبول مسئولیت نموده بود و در آن زمان به طور مستمر فعالیت های این رشته ورزشی در شهر اوز انجام می‌گرفت. حضور در مسابقات متعدد منطقه ای، استانی، کشوری و کسب عناوین قابل توجه چابکسواران شهر از موفقیت های رئیس و اعضای هیأت سوارکاری اوز بود .محبی تحصیل کرده رشته ورزشی و یکی از بنیان گذاران رشته مهیج سوارکاری بود. امید که هیأت جدید با ریاست مؤمن مولوی این رشته جذاب ورزشی را با مدیریت و درایت در هیأت سوارکاری با مسئولیت در مجموعه سوارکاری برادران بدری، جعفرپور و بیضایی بتوانند ورزش سوارکاری شهرستان اوز را در استان و کشور از جایگاه ویژه ای برخودار نمایند. اکنون که قرار است مولوی به عنوان رئیس هیأت سوارکاری سکان این ورزش مفید و جذاب را به عهده بگیرد باشگاه داران تمایل دارند اوز مانند گذشته مجری برگزاری مسابقات متعدد در گستره استانی و کشوری باشد. قطعا ورزش سوارکاری اوز با حمایت مسئولان ، مردم ، هواداران و حضور ورزشکاران این رشته همانند گذشته موفق به ثبت جایگاه رفیع سوارکاری و کسب عناوین برتر خواهند شد.

 

ریاست و اعضای شورای اسلامی شهر اوز، اعضای هیأت سوارکاری و پرورش اسب، مسئولین باشگاه‌های سوارکاری و ورزشکاران این رشته مفرح و جذاب ورزشی در نشستی با حضور پیروز هاشم‌پور ریاست اداره ورزش و جوانان در محل آن اداره جهت رفع مشکلات هیأت سوارکاری به بررسی مسائل و چالش های موجود در ورزش سوارکاری اوز و راه‌های توسعه آن پرداختند.این نشست پیرو اولین جلسه ای که در دفتر شورای شهر بدین منظور برگزار شده بود با هماهنگی فریبا برازنده ریاست کمیته ورزش شورا مورخه ۱۰ مهر‌ماه ۱۴۰۳ در سالن کنفرانس اداره از ساعت ۱ بعدازظهر تشکیل گردید. از لیست ۲۵ نفر مدعو ، ۹ نفر (فخرالدین بدری، یوسف بدری، ابراهیم بدری، نبیل جعفرپور، محمدشریف صالح نژاد، عبدالرضا صادقیان، عبدالعزیز شکوهی،حمید بیضایی و پوریا احمدی پور) در این جلسه شرکت جستند.

 

برازنده، تشکیل هیئت ورزش سوارکاری، راه اندازی مجدد پیست اسب سواری و کمک به حل مشکلات باشگاه داران را موضوع دومین نشست شورا با این هیأت اعلام کرد‌.

فریدون نامی، ضمن قدردانی از محسن محبی ریاست اسبق هیأت سوارکاری شهرستان اوز گفت: شورا برای حل چالش های کلیه رشته‌های ورزشی پیش‌قدم بوده و تا پایان رفع موانع و مشکلات این رشته پرطرفدار نیز همراه و همگام خواهد.

محمد لطافت از شورای شهر، دغدغه شورا را راه اندازی مجدد فعالیت پیست سوارکاری دانست و افزود:با تشکیل هیئت رئیسه جدید این مشکلات برطرف می‌شود.

 

 

فخرالدین بدری مالک باشگاه سوارکاری اقبال، از مشکلات عدیده‌ای که این رشته ورزشی با آن دست و پنجه نرم می کند؛ سخن راند و گفت: سوارکاری یک رشته پرمخاطب اما پرهزینه است. هزینه هنگفت نگهداری اسب‌ها باشگاه داران را با مشکلات زیادی روبرو کرده است در شرایط کنونی با هزینه‌ بسیار بالای نگهداری اسب‌ها، باشگاه داران زیر این فشار سنگین قرار گرفته‌اند و اکثر باشگاه‌ها در معرض تعطیلی هستند. ما نیاز به تشکیل هیئتی منسجم و فعال داریم و عدم حمایت از این رشته باعث می‌شود تا در آینده شاهد حضور سوارکاران در مسابقات به نام دیگر شهرستانها باشیم. ما در رده های مختلف چهره‌های نوظهوری به جامعه سوارکاری معرفی کرده‌ایم که طی سال‌های گذشته این ورزشکاران موفق به کسب مقام‌های خوبی در مسابقات استانی و کشوری بودند. برگزاری مسابقات به صورت منظم و مستمر در اوز موجب پیشرفت این رشته خواهد شد.

یوسف بدری مالک باشگاه سوارکاری سوگند ، ضمن تشکر از شورای شهر و ریاست اداره ورزش و جوانان گفت: ما باشگاه داران همه با هم برادر هستیم و مشکلی با هم نداریم. غیرت من اجازه نمی‌دهد به نام شهر دیگری در مسابقات شرکت کنم سکو ، دپارت و سایر تجهیزات پیست آماده است و ما خواستار از سرگیری مسابقات هستیم. درخواست داریم اداره جهاد کشاورزی شهرستان اوز در رابطه با خرید علوفه که از دیگر مشکلاتی است که باشگاه داران با آن روبرو هستند ما را همراهی نمایند.

نبیل جعفرپور مالک باشگاه سوارکاری جعفرپور، ضمن تأیید سخنان آقایان بدری اظهار داشت: ریاست جدید هیأت می‌بایست عادل، منصف و بی‌طرف بوده و برای تمام باشگاهداران رفتاری یکسان داشته باشد. بنده برای کارآموزان خود نگران هستم از ۵۴ اسب ۴ اسب برایمان مانده بیش از پنج سال است هیچ مسابقه‌ای برگزار نشده، مسابقات استقامت، کورس، پرش و زیبایی برگزار شود تا مردم ما که همیشه شاهد درخشش ورزشکاران این رشته جذاب بوده اند شاهد بازگشت مان به افتخارات گذشته باشند. استان فارس و هرمزگان در قبضه ما بوده است و این افت برای ما بسیار سنگین است. وی در ادامه خواهان بازگشت محسن محبی در کنار هیئت شد و بیان کرد: مشکلات ما با همدیگر نباید مانع از پیشرفت علاقه مندیهای مشترک ورزشی مان شود.

حمید بیضایی، از باشگاه‌ سوارکاری برادران بیضایی عنوان کرد: با نظرات دوستانم بدری و جعفرپور موافق هستم و ضمن تأیید گفته‌های آنان درخواست تشکیل هیأتی منسجم و در ادامه برگزاری مسابقات اسب سواری در پیست اوز را داد.

عبدالرضا صادقیان مربی باشگاه‌های اسب سواری بیان کرد: سوارکاری اوز می بایست به صورت اصولی به جایگاه شایسته خویش برسد تا این همه سرمایه به هدر نرود وی همچنین تأکید کرد حضور محسن محبی رئیس اسبق این هیئت که زحمات زیادی در این راه کشیده است در این جلسه ضرورت داشت.

معضلات سوارکاری از زبان محمدشریف صالح نژاد پیشکسوت این رشته مهیج ورزشی: چالش‌هایی که در حوزه سوارکاری داشتیم نبایستی تکرار شود. تکلیف رشته ورزش سوارکاری را با تعیین ریاست و چارت هیئت مشخص نمایید تمام دارایی‌های هیئت را که با حمایت خیراندیشان تهیه شده بود تحویل تربیت بدنی و هیئت سابق داده‌ام ما خواهان میزبانی برنامه‌های استانی و فرا استانی هستیم تا شهرستان اوز به جایگاه اصلی در این رشته ورزشی همانند گذشته و بالاتر از آن برسد.

 

پیروز هاشم‌پور ریاست اداره ورزش و جوانان شهرستان اوز بر ضرورت برنامه ریزی در راستای برگزاری مسابقاتی در شأن شهرستان اوز و رعایت قانون تأکید کرد و در ادامه اظهار داشت: با تشکر از فعالین حوزه ورزش سوارکاری ،بنده بر عقبه درخشان این رشته پس از گذشت بیش از ۳ سال حضور در اوز اشراف کامل دارم. راکد بودن فعالیت های این رشته را بنده به عهده می‌گیرم، به دلیل حجم بالای کار و کمبود نیروی انسانی، سرکشی به روستاها، نامه نگاری ها و ارائه گزارشات به استان ،تشکیل جلسات ، شرکت در جلسات خارج از اداره و … را به تنهایی انجام می دهم و منتظر راهکاری مناسب برای حل چالش‌های رشته سوارکاری بودم. مشکلات ایجاد شده به دوران قبل برمی‌گردد که موارد قانونی و حقوقی مرتبط با زمین پیست از سال ۱۳۹۴ متوقف شده و زمین هنوز در تملک منابع طبیعی قرار دارد. می‌بایست کاربری ورزشی برای زمین گرفته شود . ملاک برای برگزاری مسابقات قانون مصوب استان است و پس از احیا و بازسازی آن مانعی برای برگزاری مسابقات نخواهیم داشت. جهت تأمین علوفه دام با اداره جهاد کشاورزی شهرستان به صورت مکتوب درخواست نمایید، بنده نیز رایزنی های لازم را انجام خواهم داد. مجمع انتخاباتی هیئت جدید سوارکاری در سالن کنفرانس اداره ورزش برگزار می کنیم. رئیس جدید این هیئت مؤمن مولوی معرفی شده و با تعیین نایب رئیس، خزانه دار، دبیر و …چارت هیئت تکمیل و فعالیت ها از سر گرفته می شود. ۶۰ میلیون تومان اعتبار برای بخش سخت افزاری اعتبار دولتی گرفتم، محسن محبی نیز مبالغی از لحاظ سخت افزاری و زیرسازی هزینه نموده و جا دارد در همین جا از وی قدردانی نمایم.

لازم به ذکر است که پیست سوارکاری اوز، حدفاصل شهرک توحید و اسلام آباد و قلات قرار دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین نظرات
  • لازم. است. ابقای. دکتر هنر برای. سمت مشاور اهل سنت فارس. در استانداری. توسط مردم جنوب فارس. وبه خصوص شوراهای. شهر. وروستاهای. منطقه مورد. درخواست. ومطالبه. قرار گیرد. وبا...
    قابل توجه اقای شریف. بازرگانی در مطلب: مراسم معارفه حسینعلی امیری، استاندار فارس برگزار شد
  • کم نیارین سنگ تمام بزارید...
    یک موزه ای در مطلب: اجلاسیه شهدای اهل سنت فارس، با حضور فرمانده کل نیروی دریایی ایران در اوز برگزار می شود
  • تبریک وتشکر ویژه به مهندس عزیز فرماندار وفعال وزحمتکش شهرستان اوز انشاالله که همیشه سلامت تندرست باشید احسنت بزرگترین افتخار برای شهرستان اوز سپاس فراوان به جناب دکتر ایم...
    شهروند اوز صف در مطلب: محمد محمدی فرماندار اوز فرماندار نمونه‌ استان فارس شد.
  • مبارک است اما انتظار مردم از ایشان برای. تاسیس نمایندگی ثبت. اسناد براورده نشده. است. لازم. است در مدت خدمت. انرا. عملی. نمایند. معلم. اوزی...
    تقاضا از اقای. فرماندار محترم در مطلب: محمد محمدی فرماندار اوز فرماندار نمونه‌ استان فارس شد.
  • خوش. به حال شما معلوم است. اوز. خیلی. پیشرفت کرده. است. البته فرماندار فعلی. لارستان. ۴٫ دوره فرماندار نمونه فارس شدند...
    معلم. ساکن. در اوز در مطلب: محمد محمدی فرماندار اوز فرماندار نمونه‌ استان فارس شد.
  • سلام اقای نام ر اگه امکان دارد شماره همراهتان را لطف بفرمایید...
    در مطلب: عنایت الله نامور : نقش اوزی ها در تولید نوعی نوشیدنی قدیمی گاز دار به نام نملیت
  • اقای راوند این خبر مهم. را در سایر. رسانه هم. مانند. پیام. دانش. و.......منتشر. کنند. تابیشتر. انعکاس. داشته باشد. با تشکر. اوزی. ازشیراز واقعا که برای اوز. زیبنده. نیست...
    سپاس از اقای محمد رفیع. راوند در مطلب: چرا پس از ۷ سال، خبرنگار صدا و سیما در اوز، معرفی نمی شود؟
  • اوز به عنوان یک شهرستان فرهنگی فاقد یک خبر نگار رسمی از صدا وسیمای فارس. است ودر بین شهرهای اطراف. دربی خبری تلویزنونی. است انتظار. است فرمانداری. واداره فرهنگ. وارشاد. ا...
    چرا اوز. خبرنگار صدا وسیما ندارد ، در مطلب: چرا پس از ۷ سال، خبرنگار صدا و سیما در اوز، معرفی نمی شود؟
  • تبریک و آرزوی موفقیت برای ایشان...
    لیلا -اوز در مطلب: انتصاب یک شهروند اهل سنت شهرستان اوز به عنوان سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهرداری شیراز
  • امیدوارم شاهد یک کشور کاملأ ملی ایران زمین باشیم که در شایستگیهای مختلف واقعا بهترینها را منصوب نموده تا تمامی اقشار و اقوام و اندیشه های مختلف کشور مفتخرانه در حال یک خد...
    اوزی در مطلب: انتصاب یک شهروند اهل سنت شهرستان اوز به عنوان سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهرداری شیراز