جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
 |  17/ نوامبر/ 2021 - 7:42
  |   نظرات: بدون نظر
730 views

( امیر رضا رضایى) برگزارى نوزدهمین مجمع عمومى شوراى عالى اهل سنت جنوب ایران در اوز

 

 

 

 

 

نوزدهمین مجمع عمومی شورای عالی اهل سنت جنوب ایران در اوز برگزار شد 

شهرستان اوز و مجتمع دینی احمدیه ، میزبان علما و اساتید اهل سنت از سه استان جنوبی شد

شهر اوز و مجتمع دینی احمدیه این شهر، چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۰ ، میزبان نوزدهمین مجمع عمومی شورای عالی مدارس اهل سنت و جماعت جنوب ایران بود .

مراسم افتتاحیه این مجمع، در محل مسجد احمدیه وبا حضور علما و اساتید اهل سنت استانهای فارس، هرمزگان ، بوشهر و همچنین مسئولین محلی و دولتی شهرستان اوز برگزار شد .

 

شیخ محمد صالح انصاری مدیر مجتمع علوم دینی اوز ، اولین سخنران مراسم افتتاحیه ، وجود این شورای عالی مدارس و تعاملش با جامعه هدف ،فراقومی، فراجناحی و فرا مذهبی دانسته که در راستای منافع ملی در حرکت است و مشورت را اساس کار خود در جهت رسیدن به هم اندیشی و همگرایی و تبدیل کردن آن به سلوک جمعی و رسیدن به یک تمدن و فرهنگ فراگیر در جهت خدمت به جامعه دانست.

 

 

سید عبدالجلیل قتالی رئیس شورای عالی مدارس اهل سنت جنوب ضمن خوش آمدگویی به حاضرین در این مجمع، شورا ی عالی مدارس را در راستای سیاست کلی نظام جمهوری اسلامی ایران و تحت اشراف شورای برنامه ریزی اهل سنت در تهران و با الهام از فرامین بنیانگذار فقید انقلاب و نیز رهبر معظم انقلاب در حفظ وحدت و انسجام اسلامی معرفی کرد که توانسته پس از سالها فعالیت ، سیزده مجتمع و بالغ بر ۷۰ مدرسه دینی از لحاظ اتحاد در منهج را، مدیریت کرده و مقاصد مذهبی خود را به پیش ببرد.
سید قتالی در ادامه ضمن تشکر و سپاس از نظام جمهوری اسلامی در مجال و امنیت دادن به جامعه اهل سنت‌ و جماعت جنوب، بیان داشت که این فرصت سبب ارتقای کیفی و کمی مدارس، مکتبخانه ها و مساجد شد و توانست از آسیبها و مفاسد بسیاری جلوگیری کند. 

 

 

فرماندار شهرستان اوز ، علی پور، دیگر سخنران این مراسم، ضمن اشاره به رمز موفقیت انقلاب که با شکل گیری یک انسجام بین امت و علمای اسلام که منجر به مقابله با ظلم و ستم شاهنشاهی و رسیدن به هدفی شاخص یعنی تقویت اسلام شد را ،عامل پیروزی انقلاب اسلامی دانست.

ایشان خطر تحت الشعاع قرار دادن وحدت مسلمین را هشدار داده و افزود: عده ای دست آویز آمریکا و انگلیس دین ستیز شده اند تا بین فرقه های اسلامی تفرقه ایجاد کنند که نمونه آن، با تولد و پرورش داعش در عراق و سوریه و اینک در افغانستان شاهد این فتنه گری هستیم.

ایشان دراز کردن دست برخی دولتهای اسلامی به سوی صهیونیست را خسارتی بزرگ بر استحکام و پایداری وحدت مسلمین و جهان اسلام دانست که در این چالش بزرگ ، نقش علمای خطه جنوب و اهل سنت را نقشی راهبری و روشنگری دانست تا نقش گروههای افراطی و تکفیری در جامعه کمرنگ شود و همدلی با نظام و باعث تقویت وحدت در جامعه شود.

علی پور در پایان سخن خود ، شیخ عبدالعزیز قاضی زاده مفتی شهرستان اوز را منادی وحدتی دانست که بارها مواضع خود را در جریانات عناد به دین و نظام و شخصیتهای اسلامی به روشنی بیان کرده و حرمت شکنان را محکوم کرده اند، همانگونه که سلف وحدت این خطه از جنوب در مبارزات مشترک مصباح الدیوان اوزی در کنار سیدعبدالحسین لاری نمونه پیوستگی و همبستگی از پیشینیان بر علیه متجاوزین بوده است.

 

 

شیخ محمدصالح پردل آخرین سخنران مراسم افتتاحیه ، حضور نسل جدید در کنار نسل پایه گذار این مجمع شورایی ، انتقال از استاد به شاگرد دانسته که سعادتی بزرگ برای اساتید اولیه است که این نشانه صعه صدر و بزرگی اساتید ، می تواند مایه بزرگی و خیرخواهی باشد به شرطی که نسل جوان را مغرور نکند.

ایشان توجه و خدمت و مهربانی به همه بندگان و موجودات را فارغ از دین و مذهب و ملیت خواستار شدند، همانگونه که باریدن باران بر سر همه باریدن می گیرد.
محمد صالح پردل ، ضمن تشکر از مسئولین نظام جمهوری اسلامی ایران، مسئول را ویترین نظام مثال زد که می تواند با اخلاق و رفتار و تعامل درست ، این نظام را زیبا نشان دهد و یا با تنگ نظری و برخورد نادرست، یک نظام را زیر سوال ببرد.

مجمع عمومی شورای عالی مدارس اهل سنت جنوب ایران متشکل از علما و اساتید سه استان فارس، هرمزگان و بوشهر است که هر چهار سال یکبار برگزار می شود و دوره قبلی نشست این مجمع ، در استان هرمزگان، شهرستان بندر خمیر برگزار شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

عکاس : ناصر رفیعى ( پایگاه خبرى موزه اوز ) 

 

 

 

 

 

 

نگارنده : امیررضا رضایی ( خبرنگار پایگاه خبری موزه اوز )

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین نظرات
  • الهی هر چه زودتر دست ظالم از سر مظلوم کوتاه شود...
    یک موزه ای در مطلب: سندی تاریخی در موزه اوز و اعلام حمایت مردم اوز از فلسطین در سال ۱۹۴۸
  • غرورآفرین است...
    از اوز در مطلب: سندی تاریخی در موزه اوز و اعلام حمایت مردم اوز از فلسطین در سال ۱۹۴۸
  • جالب بود...
    میم در مطلب: اهمیت حفظ غذاهای بومیِ جنوب فارس و هرمزگان، از منظر مردم‌شناسی
  • ممنونم از پردازش به این موضوع مهم...
    عرفان در مطلب: اهمیت حفظ غذاهای بومیِ جنوب فارس و هرمزگان، از منظر مردم‌شناسی
  • اخی باخوادن این نوشته زیبا یاد خدابیامرز مادرم افتادم همیشهنان تنوری تفتون وکلوچه میپخت وفذای محلی می خورد ماهم باید این فرهنگ خودمان را نگهداریم وانرا توسعه بدهیم درود ب...
    در مطلب: اهمیت حفظ غذاهای بومیِ جنوب فارس و هرمزگان، از منظر مردم‌شناسی
  • مطلب بسیار جالب و ارزنده ای است به راستی که غذا های سنتی ومحلی. پیوند دهند نسلها. و مردمان. یک خطه. میشوند...
    اوزی. از شیراز در مطلب: اهمیت حفظ غذاهای بومیِ جنوب فارس و هرمزگان، از منظر مردم‌شناسی
  • کاش این کتاب ارزشمند دوباره چاپ بشه من الان جند سال هست دنبال نسخه ی کتاب هستم، ولی متاسفانه اصلا گیر نمیاد...
    در مطلب: کتاب تاریخ دلگشای اوز ، هدیه خاندان کرامتی به مردم اوز
  • با تشکر که یاد گذشته را در دلمان زنده کردید ولی بهتر بود کاملتر توضیح میدادین که به ازای هر بچه ی فوت شده فکر کنم دو تا کوزکی میدادن . در هر حال خوبه که سنتهای قدیم رو نس...
    در مطلب: کوزَکای بَراتی، کوزه ای با خاطراتی به شیرینی سال‌های کودکی
  • پاسخ به اوزی ساکن شیراز: “ اکثریت مطلق گویشوران این زبان، آن را زبان اچمی می‌نامند. “ بر پایه ای چه مدرکی ؟ در مورد زبان و یا گویش اوزی و زبان بیشتر مردم جنوب استان پارس...
    احمد ز اوزی در مطلب: با نویسندگان اوز (۲) – عبدالله خضری
  • پاسداری از زبان مادری از اهم ضروریات است. آفرین، کار شایسته‌ای انجام داده‌اند...
    اوزی در مطلب: مراسم گرامیداشت روز جهانی زبان مادری در موزه مردم شناسی اوز برگزار شد