شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
 |  1/ دسامبر/ 2021 - 12:25
  |   نظرات: يك نظر
421 views

( فایزه رضائی ) سومین جلسه شورای وحدت منطقه به میزبانی اوز برگزار گردید

 

 

 

 

 

 

( فایزه رضائی ) سومین جلسه شورای وحدت منطقه به میزبانی اوز برگزار گردید

سومین جلسه شورای وحدت چهار شهرستان منطقه روز یکشنبه مورخه ۷ آذرماه ۱۴۰۰ با حضور شورا و شهرداران شهرستان های لارستان، گراش ، خنج و اوز به میزبانی شهر اوز برگزار شد.

سارا وحدانی سخنگوی شورای اسلامی شهر اوز ، ضمن عرض خوش آمد به حضار، پیشرفت منطقه را در گرو تعامل شوراهای چهار شهرستان عنوان و موضوعات این جلسه را بحث و تبادل نظر پیرامون مشکلات مشترک شهرستان ها ، بازدید از سایت نگهداری سگ های بلاصاحب جمع آوری شده، بازدید از سایت زباله و بازدید از موزه مردم شناسی اوز اعلام کرد.

فریدون نامی رئیس شورای اسلامی شهر اوز، ضمن خوش آمدگویی و تشکر از اجابت دعوت مهمانان ، ابتکار شورای شهر گراش در تشکیل شورای وحدت منطقه را تحسین کرد و افزود: موضوع ساماندهی سگ های بلاصاحب در منطقه تبدیل به مشکل لاینحلی شده که موجبات نگرانی خانواده ها است. وی با اشاره به شکایات زیاد مردمی در این رابطه راه چاره را همیاری و همکاری چهار شهرستان منطقه و ساماندهی هر چه سریع‌تر آنها دانست.

در ادامه این جلسه، مستند پناهگاه سگ های بلاصاحب، نحوه احداث کمپ ساماندهی سگ ها در اوز ، نحوه شکل گیری اولیه ساخت پناهگاه که از سال ۱۳۹۶ توسط شهرداری اوز جهت جمع آوری سگ ها در سطح شهر آغاز به کار شده بود، نحوه ورود سگ ها به پناهگاه، روند واکسیناسیون و درمان آنها، آغاز فعالیت شهرداری و همکاری حامیان حیوانات و نحوه نگهداری آنها در پناهگاه و قرنطینه سازی و تفکیک سگ های سالم و بیمار را مشاهده کردند.

در ادامه جلسه به بحث و تبادل نظر پیرامون معضلات منطقه پرداخته شد.

مسعود کراماتی شهردار اوز مشکلات شهرداری ها از خنج تا بندرعباس را به دلیل داشتن فرهنگ های یک شکل، مشابه دانست و افزود:
راهکارهای ارائه شده در بحث سگ های بلاصاحب نیاز به بودجه کلان دارد، بحث عقیم سازی به دلیل هزینه بالا و نبود کلینیک نگهداری به نتیجه قطعی نرسیده است و نیاز است سایت جمع آوری سگ های ولگرد در کل منطقه داشته باشیم. 

 

 

خورشیدی عضو شورای شهر گراش بحث درد مشترک – طرح مشترک را عنوان کرد و گفت: ما طبق گویشی که داریم اصالتاً از یک پدر و مادر هستیم اگر اینگونه فکر کنیم می توانیم با تعامل سازنده و مفید برای دستیابی به اهداف مشترک با یکدیگر همکاری کرده و پیشرفت کنیم.
خورشیدی در ادامه سخنان خود افزود: تا کی ما گراشی ها و لاری ها باید توی سر یکدیگر بزنیم این وسط چه کسی به جز مردم ضربه می‌بیند!؟ متاسفانه رویکرد برخی سیاستمداران منطقه همین است. ما باید هم افزایی داشته باشیم تا اقلیت بزرگ تشکیل دهیم. بودجه های کلان از جنوب به شمال سوق داده می‌شود می بایست مهندس حسین زاده نماینده پرتلاش را در تنگنا قرار دهیم تا بتوانیم راه های مواصلاتی، راه های تدارکاتی و معضلات بازیافت و… را حل کنیم.
در مورد موضوع سگ‌های بلاصاحب، سایت نگهداری آنان در اوز کوچک است، لار می‌خواهد سایت خود را داشته باشد، خنج نیز به لحاظ مسافتی از ما دور است بنابراین پیشنهاد می‌دهم طرح پایلوت بین شهری اجرا شود.
وی با تأکید بر تعرفه زمین جهت استقرار سگ های بلاصاحب از اداره منابع طبیعی و نگهداری مشترک از آنها، مکان سایت را بین شهرهای لار و گراش پیشنهاد داد و افزود: آگهی جهت زنده گیری سگ ها توسط پیمانکاران در دستور کار قرار گیرد و در جلسه آینده گزارش عملکرد اعضاء ارائه شود.

نواز شریفی لاری سرپرست شهرداری لار، ضمن تشکر از میزبانی شهرداری و شورای شهر اوز اظهار کرد: ساختار و تشکیلات شورای وحدت مشخص شده اکنون باید وارد فاز عملیاتی شویم، هر گونه تصمیم که در مورد سگ های بلاصاحب گرفته شود ما نیز همکاری می کنیم. موضوع رهاسازی فاضلاب شهری که به لحاظ ساختار تشکیلات شهری دومین معضل شهرستان‌ها است را در دستور کار خود قرار دهیم .

 

 

شهرام محمودپور شهردار خنج:
ما به غیر از درد مشترک منافع مشترک نیز داریم. در زمینه درآمد پایدار شهرداری‌ها می‌توانیم همکاری مشترک داشته باشیم. هزینه شهرداری بیشتر از درآمد از افزایش ارزش افزوده و فروش زمین است می بایست به خاطر ارتباط شهرهایمان با حوزه خلیج، از پتانسیل شهروندانی که در مقطع زمانی در منطقه و خلیج زندگی می کنند، استفاده کنیم.
در بحث سگ‌های بلاصاحب نیاز به تشکیل کارگروهی متشکل از فرمانداران ، شهرداران ، بخشداران، شوراها ، دهیاران ، رؤسای شبکه بهداشت، ادارات آبفا ، محیط زیست ، منابع طبیعی ، جهاد کشاورزی ، نمایندگان نیروی انتظامی و دادستانی، رئیس اداره کل دامپزشکی است تا کلیه ارگان ها در رفع بخش بزرگی از مشکلات پیش رو من جمله ساماندهی سگ های بلاصاحب اهتمام و همکاری داشته باشند و سپس راهکارهای مطرح شده در کارگروه را در شورای وحدت اجرایی نماییم.
بحث زباله های عفونی به عهده شهرداری ها نیست مگر این که بی خطر باشد شبکه بهداشت به عنوان ناظر بر زباله های عفونی می بایست نظارت داشته باشد.

الهه شبانکاره عضو گروه حمایت از حیوانات: پیشنهاد می‌دهم هر شهرستانی سایت نگهداری سگ های بلاصاحب مختص به خود داشته باشد تا فشار مضاعف روی هیچ کدام از شهرستان ها نباشد.

حسین مهروری شهردار شهر گراش:
دبیرخانه دائمی با مسئولیت مشخص وجود داشته باشد ، شوراها صورتجلسه شهرستان خود را یادداشت، پیگیری و نتیجه نهایی را در جلسات آینده بیان نمایند. 

 

مصطفی بینا عضو شورای شهر لار:
▪️روند منظم جلسات برگزاری اولین یکشنبه هر ماه باشد.
▪️تشکیل کارگروه شهرستان در محل فرمانداری و توسط شورا انجام گیرد.
▪️آگهی فراخوان جهت جذب پیمانکار برای زنده گیری سگ ها داده شود.
▪️تعیین مکان سایت مشترک بازیافت زباله در منطقه مشخص شود.

این دیدار با بازدید از موزه مردم شناسی اوز، بازدید از سایت زباله ، سایت نگهداری سگ های بلاصاحب و صرف نهار در سفره خانه سنتی قلعه اوز به پایان رسید.

 

 

 

 

 

گزارشگر : فایزه رضائی ( خبرنگار پایگاه خبری موزه اوز )

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “( فایزه رضائی ) سومین جلسه شورای وحدت منطقه به میزبانی اوز برگزار گردید”

  1. ناشناس گفت:

    باسلام خروجی این جلسات بجز صرف هزینه بر دوش شهرداری و اتلاف وقت چه بوده است؟

آخرین نظرات
  • الهی هر چه زودتر دست ظالم از سر مظلوم کوتاه شود...
    یک موزه ای در مطلب: سندی تاریخی در موزه اوز و اعلام حمایت مردم اوز از فلسطین در سال ۱۹۴۸
  • غرورآفرین است...
    از اوز در مطلب: سندی تاریخی در موزه اوز و اعلام حمایت مردم اوز از فلسطین در سال ۱۹۴۸
  • جالب بود...
    میم در مطلب: اهمیت حفظ غذاهای بومیِ جنوب فارس و هرمزگان، از منظر مردم‌شناسی
  • ممنونم از پردازش به این موضوع مهم...
    عرفان در مطلب: اهمیت حفظ غذاهای بومیِ جنوب فارس و هرمزگان، از منظر مردم‌شناسی
  • اخی باخوادن این نوشته زیبا یاد خدابیامرز مادرم افتادم همیشهنان تنوری تفتون وکلوچه میپخت وفذای محلی می خورد ماهم باید این فرهنگ خودمان را نگهداریم وانرا توسعه بدهیم درود ب...
    در مطلب: اهمیت حفظ غذاهای بومیِ جنوب فارس و هرمزگان، از منظر مردم‌شناسی
  • مطلب بسیار جالب و ارزنده ای است به راستی که غذا های سنتی ومحلی. پیوند دهند نسلها. و مردمان. یک خطه. میشوند...
    اوزی. از شیراز در مطلب: اهمیت حفظ غذاهای بومیِ جنوب فارس و هرمزگان، از منظر مردم‌شناسی
  • کاش این کتاب ارزشمند دوباره چاپ بشه من الان جند سال هست دنبال نسخه ی کتاب هستم، ولی متاسفانه اصلا گیر نمیاد...
    در مطلب: کتاب تاریخ دلگشای اوز ، هدیه خاندان کرامتی به مردم اوز
  • با تشکر که یاد گذشته را در دلمان زنده کردید ولی بهتر بود کاملتر توضیح میدادین که به ازای هر بچه ی فوت شده فکر کنم دو تا کوزکی میدادن . در هر حال خوبه که سنتهای قدیم رو نس...
    در مطلب: کوزَکای بَراتی، کوزه ای با خاطراتی به شیرینی سال‌های کودکی
  • پاسخ به اوزی ساکن شیراز: “ اکثریت مطلق گویشوران این زبان، آن را زبان اچمی می‌نامند. “ بر پایه ای چه مدرکی ؟ در مورد زبان و یا گویش اوزی و زبان بیشتر مردم جنوب استان پارس...
    احمد ز اوزی در مطلب: با نویسندگان اوز (۲) – عبدالله خضری
  • پاسداری از زبان مادری از اهم ضروریات است. آفرین، کار شایسته‌ای انجام داده‌اند...
    اوزی در مطلب: مراسم گرامیداشت روز جهانی زبان مادری در موزه مردم شناسی اوز برگزار شد