جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
 |  7/ مارس/ 2022 - 8:32
  |   نظرات: بدون نظر
402 views

مسئولین شهرستان و دانش آموزان، آئین درختکاری را در پارک جنگلی آرامستان اوز گرامی داشتند

 

 

 

 

 

 

مسئولین شهرستان و دانش آموزان، آئین درختکاری را در پارک جنگلی آرامستان اوز گرامی داشتند

فایزه رضائی: طی آئینی به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری با حضور مسئولین ادارات مختلف، نونهالان و اقشار مختلف مردم، نهال در پارک جنگلی آرامستان اوز غرس شد.

این رویداد به همت شهرداری ، اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و مجتمع علوم دینی اوز صبح یکشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ همزمان با روز درختکاری، با حضور شهردار، رئیس شورای اسلامی شهر، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج و قرآن آموزان مکتب خانه های مجتمع دینی امام شافعی در محوطه پارک جنگلی آرامستان اوز برگزار شد.

در این برنامه که به مناسبت هفته منابع طبیعی، روز درختکاری و لزوم توجه ویژه به محیط زیست و نگهداری منابع طبیعی با حضور مسئولین و کارکنان ادارات و اقشار مختلف مردم برگزار شد؛ پنجاه اصله نهال به دست قرآن آموزان مکتب خانه امور قرآنی مجتمع دینی اوز غرس شد.

پس از قرائت کلام الله مجید توسط قاری سلمان قایدی و پخش سرود ملی، سرهنگ فضل الله سلمان پور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اوز، با تبریک روز پاسدار آن یادگاران سالهای عشق ، ایثار و ایمان ، ایام شعبانیه و گرامیداشت روز درختکاری؛ کاشت درخت را یک حرکت ملی دانست و افزود: البته نگهداشت و حفظ درختان نیز کار بسیار مهمی است که باید همواره مد نظر قرار گیرد .

شیخ عرفان صدیقی معاون امور قرآنی مجتمع دینی اوز، تاکید آموزه های قرآنی و فرموده‌های رسول خدا (ص) را یادآوری کرد که درخت را دارای فواید بی‌شماری از نظر سلامت فردی، اجتماعی، زیست محیطی و… می‌دانند و اینکه پیامبر اکرم در توصیه‌ای مهم درباره اهمیت درختکاری، فرمودند: “اگر قیامت فرا رسد و در دست یکی از شما نهالی باشد، چنانچه بتواند برنخیزد تا آن نهال را بکارد.

پیش از این مراسم، در آیین بزرگداشت روز درختکاری که در مجتمع آموزشی و فرهنگی آفرینش با حضور فرهنگیان، دانش آموزان و مسئولان برگزار شده بود؛ بهنام محمدپور، رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اوز اظهار داشت: برنامه های هفته منابع طبیعی در جهت نهادینه کردن فرهنگ حفاظت از آن، ترویج فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی و آگاه‌سازی اقشار مختلف مردم برای حفظ و احیای منابع ملی اجرا می‌شود.
محمدپور با بیان اینکه بدون مشارکت نیروهای مردمی و دیگر دستگاه‌های اجرایی حفاظت از منابع طبیعی امکان پذیر نیست اضافه کرد: فرهنگ‌سازی و افزایش مشارکت عمومی در حفظ منابع طبیعی راهکاری برای جلوگیری از تخریب محیط زیست است .
وی بیان کرد: هفته منابع طبیعی امسال با شعار “ایران سرسبز، ایران قوی، همه با هم برای حفظ و احیای منابع طبیعی” این سنت حسنه را به نسل های آینده آموزش داده و در کاشتن نهال و گسترش آن در شهرستان تلاش می کنیم .
این مقام مسئول افزود:
در راستای حفاظت از محیط زیست و توجه ویژه به نگهداری از منابع طبیعی برای بیش از ۴۰۰ نفر از اقشار مختلف شهرستان کارت همیار طبیعت صادر و آنها را در فضای مجازی ساماندهی کرده ایم.
رئیس اداره منابع طبیعی اضافه کرد: در ادامه برنامه های هفته منابع طبیعی دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۰نیز اداره منابع طبیعی شهرستان اوز مراسم درختکاری را با مشارکت و همکاری انجمن مردمی دوستداران بهداشت و محیط زیست اوز ، حامیان محیط زیست ، شهرداری ، شورای شهر ،انجمن تاگاره و هلال احمر برگزار می کند.

مسعود کراماتی شهردار ، ضمن عرض خیر مقدم ، تبریک مناسبات و قدردانی از همکاری معاونت امور قرآنی و قرآن آموزان مکتب خانه های مجتمع دینی، مربیان و والدین آنها جهت کاشت نهال، مشارکت شهروندان را بر حفظ و توسعه فضای سبز شهری، ضروری دانست زیرا که این امر فرصتی در اختیار مدیران شهری قرار می‌دهد که از همکاری شهروندان مسئول برای توسعه و پیشرفت شهر استفاده کنند.

این مراسم با قرائت سروده زیبای فرناز باقرزاده در توصیف درخت و روز درختکاری پایان یافت. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 نگارنده :  فائزه رضائی ( خبرنگار پایگاه خبری موزه اوز )

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین نظرات
  • الهی هر چه زودتر دست ظالم از سر مظلوم کوتاه شود...
    یک موزه ای در مطلب: سندی تاریخی در موزه اوز و اعلام حمایت مردم اوز از فلسطین در سال ۱۹۴۸
  • غرورآفرین است...
    از اوز در مطلب: سندی تاریخی در موزه اوز و اعلام حمایت مردم اوز از فلسطین در سال ۱۹۴۸
  • جالب بود...
    میم در مطلب: اهمیت حفظ غذاهای بومیِ جنوب فارس و هرمزگان، از منظر مردم‌شناسی
  • ممنونم از پردازش به این موضوع مهم...
    عرفان در مطلب: اهمیت حفظ غذاهای بومیِ جنوب فارس و هرمزگان، از منظر مردم‌شناسی
  • اخی باخوادن این نوشته زیبا یاد خدابیامرز مادرم افتادم همیشهنان تنوری تفتون وکلوچه میپخت وفذای محلی می خورد ماهم باید این فرهنگ خودمان را نگهداریم وانرا توسعه بدهیم درود ب...
    در مطلب: اهمیت حفظ غذاهای بومیِ جنوب فارس و هرمزگان، از منظر مردم‌شناسی
  • مطلب بسیار جالب و ارزنده ای است به راستی که غذا های سنتی ومحلی. پیوند دهند نسلها. و مردمان. یک خطه. میشوند...
    اوزی. از شیراز در مطلب: اهمیت حفظ غذاهای بومیِ جنوب فارس و هرمزگان، از منظر مردم‌شناسی
  • کاش این کتاب ارزشمند دوباره چاپ بشه من الان جند سال هست دنبال نسخه ی کتاب هستم، ولی متاسفانه اصلا گیر نمیاد...
    در مطلب: کتاب تاریخ دلگشای اوز ، هدیه خاندان کرامتی به مردم اوز
  • با تشکر که یاد گذشته را در دلمان زنده کردید ولی بهتر بود کاملتر توضیح میدادین که به ازای هر بچه ی فوت شده فکر کنم دو تا کوزکی میدادن . در هر حال خوبه که سنتهای قدیم رو نس...
    در مطلب: کوزَکای بَراتی، کوزه ای با خاطراتی به شیرینی سال‌های کودکی
  • پاسخ به اوزی ساکن شیراز: “ اکثریت مطلق گویشوران این زبان، آن را زبان اچمی می‌نامند. “ بر پایه ای چه مدرکی ؟ در مورد زبان و یا گویش اوزی و زبان بیشتر مردم جنوب استان پارس...
    احمد ز اوزی در مطلب: با نویسندگان اوز (۲) – عبدالله خضری
  • پاسداری از زبان مادری از اهم ضروریات است. آفرین، کار شایسته‌ای انجام داده‌اند...
    اوزی در مطلب: مراسم گرامیداشت روز جهانی زبان مادری در موزه مردم شناسی اوز برگزار شد