شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
 |  3/ آوریل/ 2022 - 1:04
  |   نظرات: بدون نظر
356 views

سال ۱۴۰۱ کدورت‌ها و دلخوری‌ها را کنار بگذاریم

 

 

 

 

 

 

 سال ۱۴۰۱ کدورت‌ها و دلخوری‌ها را کنار بگذاریم

 فریدون نامی رئیس شورای اسلامی شهر اوز: شایسته است در آغاز سال ۱۴۰۱ عزم را جزم کنیم تا رفتارهایمان را عوض کنیم و تحولی واقعی در خودمان ایجاد کنیم تا بتوانیم اوز را آنگونه که شایسته آن و مردم نجیب و خوبش هست بسازیم، کدورت‌ها و دلخوری‌ها را کنار بگذاریم.

سال ۱۴۰۱ را در شرایطی آغاز می‌کنیم که سال های گذشته را با بحران‌های متعدد و نگران‌کننده پشت سر گذاشتیم که نتیجه آن ایجاد شکاف بین مردم با مردم و در کل موجب ایجاد شکاف‌های اجتماعی و سیاسی در شهر شد.

ما از جمله کسانی هستیم که به دلیل تمایلات و گرایشات اجتماعی، نیاز مبرم به همگرایی و همبستگی با یکدیگر داریم، برای توسعه و پیشرفت شهرمان، ایجاد امید در نسل جوان، ایجاد وحدت و همدلی در شهر، فراهم شدن فرصت‌های پیشرفت، بیش از هر چیز به همگرایی و یک دلی نیاز داریم که نتیجه آن ایجاد ثبات است.

رفتار همگرایانه زمانی اتفاق می‌افتد که افراد باور کنند با همگرایی است که موفقیت به نفع همه و ناکامی نیز به ضرر همگان خواهد بود.

برای ایجاد همگرایی که تاثیر به سزایی بر آرامش و سلامت عمومی خواهد داشت لازم است همه برای رسیدن به این هدف بزرگ تلاش نماییم. صنوف، گروه‌ها و انجمن‌های مردم نهاد و خواسته‌های آن‌ها را ببینیم تا همه احساس کنند که شهر متعلق به آنهاست و برای پیشرفت و سربلندی آن نقش آفرینی کنند.

دلسوز شهرمان باشیم نه به دنبال اهداف، مطامع و منافع خود. بیاییم در ابتدای سال نو طرحی نو دراندازیم و با هم‌دلی و همیاری شهرمان را به سوی ترقی و آبادانی به پیش ببریم؛ بحران‌های گذشته را آسیب شناسی کنیم و از آسیب دیده‌ها عذر خواهی و دلجویی کنیم؛ تند روی‌های مخرب و ویرانگر را کنار بگذاریم، ظرفیت‌هایمان را بالا ببریم، پرده دری و آبروریزی نکنیم، شخصیت‌های مورد توجه مردم را تکریم کنیم، در اداره شهر از همه توان و سلیقه‌ها بهره بگیریم؛ برای نیروهای مردمی و فعالین اجتماعی شایسته و فداکار خود ارزش و احترام قائل باشیم . با همراهی نیرو‌های متعهد و دلسوز تلاش نماییم تا در راستای همگرایی و همبستگی قدم برداریم و در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و عمرانی فعالیت نماییم.
فرصت را مغتنم می‌شمارم از تمامی صاحب نظران، دانشگاهیان، نمایندگان اصناف و … صرف نظر از گرایش‌ها و جناح‌بندی‌ها دعوت می نمایم تا نظرات خود را مطرح نمایند .
از رسانه های فعال شهر خواهشمندم منعکس‌کننده دیدگاه های مختلف مردم باشند.
بهار سمبل امید، پایان کدورت ها، آغاز فعالیت‌ها، نوآوری و زندگی است و در واقع نیکو بودن هر سال از بهار آن پیداست، از این فرصت استفاده کنیم و موفقیت‌های بزرگ و جدیدی را برای مردم عزیزمان رقم بزنیم.

امیدوارم سال ۱۴۰۱ که ماه اول آن مقارن با ماه رمضان، ماه خدا و معنویت می‌باشد نویدبخش سالی سرشار از موفقیت و پیروزی‌های بزرگ برای اوز باشد. 

 

 بیا تا گل برافشانیم و می در ساغر اندازیم
 فلک را سقف بشکافیم و طرحی نو در اندازیم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین نظرات
  • الهی هر چه زودتر دست ظالم از سر مظلوم کوتاه شود...
    یک موزه ای در مطلب: سندی تاریخی در موزه اوز و اعلام حمایت مردم اوز از فلسطین در سال ۱۹۴۸
  • غرورآفرین است...
    از اوز در مطلب: سندی تاریخی در موزه اوز و اعلام حمایت مردم اوز از فلسطین در سال ۱۹۴۸
  • جالب بود...
    میم در مطلب: اهمیت حفظ غذاهای بومیِ جنوب فارس و هرمزگان، از منظر مردم‌شناسی
  • ممنونم از پردازش به این موضوع مهم...
    عرفان در مطلب: اهمیت حفظ غذاهای بومیِ جنوب فارس و هرمزگان، از منظر مردم‌شناسی
  • اخی باخوادن این نوشته زیبا یاد خدابیامرز مادرم افتادم همیشهنان تنوری تفتون وکلوچه میپخت وفذای محلی می خورد ماهم باید این فرهنگ خودمان را نگهداریم وانرا توسعه بدهیم درود ب...
    در مطلب: اهمیت حفظ غذاهای بومیِ جنوب فارس و هرمزگان، از منظر مردم‌شناسی
  • مطلب بسیار جالب و ارزنده ای است به راستی که غذا های سنتی ومحلی. پیوند دهند نسلها. و مردمان. یک خطه. میشوند...
    اوزی. از شیراز در مطلب: اهمیت حفظ غذاهای بومیِ جنوب فارس و هرمزگان، از منظر مردم‌شناسی
  • کاش این کتاب ارزشمند دوباره چاپ بشه من الان جند سال هست دنبال نسخه ی کتاب هستم، ولی متاسفانه اصلا گیر نمیاد...
    در مطلب: کتاب تاریخ دلگشای اوز ، هدیه خاندان کرامتی به مردم اوز
  • با تشکر که یاد گذشته را در دلمان زنده کردید ولی بهتر بود کاملتر توضیح میدادین که به ازای هر بچه ی فوت شده فکر کنم دو تا کوزکی میدادن . در هر حال خوبه که سنتهای قدیم رو نس...
    در مطلب: کوزَکای بَراتی، کوزه ای با خاطراتی به شیرینی سال‌های کودکی
  • پاسخ به اوزی ساکن شیراز: “ اکثریت مطلق گویشوران این زبان، آن را زبان اچمی می‌نامند. “ بر پایه ای چه مدرکی ؟ در مورد زبان و یا گویش اوزی و زبان بیشتر مردم جنوب استان پارس...
    احمد ز اوزی در مطلب: با نویسندگان اوز (۲) – عبدالله خضری
  • پاسداری از زبان مادری از اهم ضروریات است. آفرین، کار شایسته‌ای انجام داده‌اند...
    اوزی در مطلب: مراسم گرامیداشت روز جهانی زبان مادری در موزه مردم شناسی اوز برگزار شد