چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
 |  5/ آوریل/ 2022 - 5:12
  |   نظرات: بدون نظر
799 views

فرماندار شهرستان اوز در دیداری صمیمانه، از خیرین جشن روز اوز تقدیر به عمل آورد

 

 

 

 

 

 فرماندار شهرستان اوز در دیداری صمیمانه، از خیرین جشن روز اوز تقدیر به عمل آورد

 محمدرفیع راوند : روز دوشنبه ۱۵ فروردین به دعوت فرمانداری اوز، چند تن از خیرینی که در جشن و مراسم روز اوز کمک های نقدی خود را برای این امر اهدا نموده بودند به فرمانداری دعوت شدند و توسط فرمانداری و ستاد برگذاری مراسم روز اوز از آنان تجلیل شد .
محمدی فرماندار اوز در این مراسم از کمک های خیر خواهانه مردم اوز در تمامی عرصه ها به نیکی یاد کرد و اوز را یکی از مراکزی دانست که مردم نیکو کار آن همواره پشتیبان فعالیت های اجتماعی هستند .

وی ضمن تشکر از ستاد برگزاری روز جشن اوز و کمیته مالی این مراسم، بخشداری، شهرداری، شورای شهر و همچنین اداره فرهنگ و ارشاد، موزه مردم شناسی اوز، پرسنل خدوم شهرداری و خصوصا خیرین این برنامه، از همه مردم اوز و شهرستان های همجوار به خاطر حضور و برگزاری بسیار خوب این روز بزرگ تشکر نمود .

محمدی بیان داشت در سه سال آینده که جشن روز اوز با ماه مبارک رمضان مصادف است برنامه ها به گونه ای باشد که ضمن شاد بودن مراسم ، آیین ها و شعاعر مردم اوز بر اساس ماه رمضان اجرا شود تا اخلاص مردم منطقه و خداجویی آنان در معرض دید بازدید کنندگان قرار گیرد .

پس از سخنان فرماندار شهرستان اوز، مسعود کراماتی شهردار، فریدون نامی رئیس شورا، فروغ هاشمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد و رئیس ستاد برگزاری جشن روز اوز ، انسیه گلابی بخشدار مرکزی اوز و شریف بازرگانی مسئول موزه مردم شناسی و رئیس کمیته مالی مراسم روز اوز ضمن تشکر از همه دست اندرکاران و خیرین، توضیحاتی در مورد نحوه برگزاری مراسم ارائه نمودند .
بازرگانی ضمن تشکر از مسئولین و‌ همه مردم به خاطر حضور گسترده بیان داشت که تعداد بسیار زیادی از اوزی های ساکن شهر ها و شهرستان های مختلف و اوزی های ساکن کشور های دیگر در این جشن شرکت نمودند که علاوه بر دید و بازدید از یکدیگر و دیدن توانمندی های فرهنگی و اجتماعی، این مراسم باعث شده که سرمایه های زیادی وارد شهر اوز و توابع شود و این برنامه به اقتصاد منطقه هم کمک شایانی نموده است و خیرینی که به خاطر برنامه جشن روز اوز شرکت نموده اند را ترغیب نموده که سرمایه های خود را به شهرستان اوز چه برای سرمایه گذاری و چه برای امور خیریه روانه شهرستان اوز نمایند .
وی بیان داشت که همه مردم و مسئولین شهرستان اوز با اتحاد و همدلی در برگزار خوب و با شکوه این مراسم روسفید شدند.

بازرگانی ضمن تشکر از پیشنهاد فرماندار در مورد آئین های ماه رمضان بیان داشت که در آرشیو موزه اوز بسیاری از آئین های رمضان ضبط و نگهداری می شود که برای برگزاری مراسم روز اوز در سالهای آینده قابل استفاده می باشد .
در پایان این نشست توسط مسئولین از خیرینی که کمک نقدی به برگزاری این جشن نموده بودند تشکر به عمل آمد و از طرف فرمانداری به آنان لوح تقدیر اهدا شد . اسامی این افراد عبارتند از محمد شکوه ، محمد ابراهیم فقیهی، ابراهیم احمدی، عبدالحمید خضری، فوزیه خضری، آجی مزرعی، مومن مولوی، جعفر راستگو ،طیبه نامی، عبدالرحیم بلوکی، محمد صالحی ، ناجیه تیرزن و شریف بازرگانی.

لازم به ذکر است که در این برنامه توسط فرماندار و با همکاری فروغ هاشمی رئیس ستاد برگزاری روز ‌اوز، به کسانی که در برگزاری مراسم جشن روز اوز کارهای اجرایی را انجام داده بودند لوح تقدیر اهدا گردید .
فروغ هاشمی بیان داشت که ان شاالله در برنامه ای جداگانه از کلیه کسانی که در برگزاری هر چه بهتر روز اوز مشارکت داشتند تقدیر و تشکر خواهد شد . 

عکاس: گلى برازنده و ناصر رفیعى

 

 

 

 

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین نظرات
  • خیلی هم خوب که تشریف آوردند و این موزه مردمی را دیدند ، آیا خودشان کمکی به پیشرفت این موزه کردند و یا اینکه فقط آمدند دیدند و رفتن؟...
    رکنی در مطلب: بازدید ثریا ترکان بازرس استانداری، از موزه مردم شناسی شهرستان اوز
  • الهی هر چه زودتر دست ظالم از سر مظلوم کوتاه شود...
    یک موزه ای در مطلب: سندی تاریخی در موزه اوز و اعلام حمایت مردم اوز از فلسطین در سال ۱۹۴۸
  • غرورآفرین است...
    از اوز در مطلب: سندی تاریخی در موزه اوز و اعلام حمایت مردم اوز از فلسطین در سال ۱۹۴۸
  • جالب بود...
    میم در مطلب: اهمیت حفظ غذاهای بومیِ جنوب فارس و هرمزگان، از منظر مردم‌شناسی
  • ممنونم از پردازش به این موضوع مهم...
    عرفان در مطلب: اهمیت حفظ غذاهای بومیِ جنوب فارس و هرمزگان، از منظر مردم‌شناسی
  • اخی باخوادن این نوشته زیبا یاد خدابیامرز مادرم افتادم همیشهنان تنوری تفتون وکلوچه میپخت وفذای محلی می خورد ماهم باید این فرهنگ خودمان را نگهداریم وانرا توسعه بدهیم درود ب...
    در مطلب: اهمیت حفظ غذاهای بومیِ جنوب فارس و هرمزگان، از منظر مردم‌شناسی
  • مطلب بسیار جالب و ارزنده ای است به راستی که غذا های سنتی ومحلی. پیوند دهند نسلها. و مردمان. یک خطه. میشوند...
    اوزی. از شیراز در مطلب: اهمیت حفظ غذاهای بومیِ جنوب فارس و هرمزگان، از منظر مردم‌شناسی
  • کاش این کتاب ارزشمند دوباره چاپ بشه من الان جند سال هست دنبال نسخه ی کتاب هستم، ولی متاسفانه اصلا گیر نمیاد...
    در مطلب: کتاب تاریخ دلگشای اوز ، هدیه خاندان کرامتی به مردم اوز
  • با تشکر که یاد گذشته را در دلمان زنده کردید ولی بهتر بود کاملتر توضیح میدادین که به ازای هر بچه ی فوت شده فکر کنم دو تا کوزکی میدادن . در هر حال خوبه که سنتهای قدیم رو نس...
    در مطلب: کوزَکای بَراتی، کوزه ای با خاطراتی به شیرینی سال‌های کودکی
  • پاسخ به اوزی ساکن شیراز: “ اکثریت مطلق گویشوران این زبان، آن را زبان اچمی می‌نامند. “ بر پایه ای چه مدرکی ؟ در مورد زبان و یا گویش اوزی و زبان بیشتر مردم جنوب استان پارس...
    احمد ز اوزی در مطلب: با نویسندگان اوز (۲) – عبدالله خضری