جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
 |  26/ آگوست/ 2022 - 12:16
  |   نظرات: يك نظر
368 views

انعکاس خواسته های مردم توسط اصحاب رسانه به فرماندار اوز در هفته دولت

 

 

 

 

 

 

 انعکاس خواسته های مردم توسط اصحاب رسانه به فرماندار اوز در هفته دولت 

 

 فاطمه رضایی: در اولین روز از هفته دولت، فرماندار اوز میزبان اصحاب رسانه بود. محمد محمدی فرماندار اوز، در نشستی که با اصحاب رسانه داشت، برنامه های هفته دولت را تشریح کرد.

چهارشنبه ٢ شهریور ماه ١۴٠١ در سالن اجتماعات فرمانداری، جلسه با آیاتی از کلام الله مجید توسط قاری عبدالعزیز نصریانی، شروع شد.
محمدی فرماندار اوز؛ ضمن خوش آمدگویی به حاضرین و عرض تبریک به مناسبت هفته دولت، یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر را گرامی داشت و آنها را الگو و خدمتگزار واقعی مردم دانست.
وی در ادامه صحبت های خود اضافه کرد، ستاد برگزاری هفته دولت در شهرستان اوز برنامه هایی برای این مناسب تدارک دیده که قبل از شروع این مناسبت، برنامه های خود را با میز خدمت در فیشور، دیدار با امام جمعه و هم اکنون نشست با اصحاب رسانه شروع کرده است. در ادامه این برنامه ها، سخنرانی در نماز جمعه مورخه ۴ شهریور ماه در مسجد مصلی اوز، میز خدمت در هفته های آینده در بیدشهر و شهر کوره خواهد بود.
فرماندار با بیان اینکه رویکرد دولت سیزدهم حضور چهره به چهره مسئولین با مردم است، افزود ما نیز از این رویکرد تبعیت کرده و خدمتگزار مردم خواهیم بود و به مطالبات و مسائل و مشکلات مردم رسیدگی خواهیم کرد.
علاوه بر این برنامه هایی که ذکر شد، برنامه های دیگری نیز در دست اجرا می باشد از جمله:
– ارائه گزارش عملکرد دولت بعد از خطبه های نماز جمعه
– جلسات شورای اداری
– غبار روبی از قبور شهدا
– دیدار با خانواده های معظم شهدا و ایثارگران
– تجلیل از کارمندان، مدیران و مسئولان نمونه شهرستان
– افتتاح پروژه های شاخص در این شهرستان از جمله؛ افتتاح مرکز توانبخشی در شهرک توحید با همت خیر عبدالرحیم زمانی
– افتتاح دو باب واحد صنعتی
– افتتاح دو زمین چمن ورزشی در هیرم و محلچه
– روکش آسفالت محور اوز، گراش به طول ۴ کیلومتر
– کلنگ زنی طرح هایی در اسلام آباد، قلات، کوره و فیشور، از جمله طرح هایی هستند که اعتبارات دولتی به آنها تخصیص یافته و به بهره برداری خواهند رسید.
– احداث و بهسازی مسکن روستایی، برای بیش از ١۵ خانواده تحت پوشش کمیته امداد
– مرکز درمان سوء مصرف مواد مخدر در اوز
– طرح آبرسانی روستای کهنه و….
از جمله مواردی هستند، که در هفته دولت اجرا و یا به بهره برداری خواهد رسید.

در ادامه نشست، اصحاب رسانه به ترتیب سوالات خود را مطرح کردند.

 عبدالعزیز نصریانی از سایت پشور: چه تسهیلاتی و تضمینی برای شخص سرمایه گذاری که بخواهد در بخش صنعت سرمایه گذاری کند، وجود دارد؟

 محمدی فرماندار اوز: ارائه گزارش عملکرد تکلیف قانونی شوراهاست و شورا موظف است هر ۶ ماه یک بار عملکرد خود را به اطلاع مردم برساند و جلساتی بین مسئولین و مردم برگزار می شود و مسئولین نسبت به مطالبات مردم پاسخگو می باشند. وی ابراز امیدواری کرد که با فراهم شدن بستر مناسب از جمله آب، گاز و…. اقدامات ملموس انجام خواهد شد. در حوزه سرمایه گذاری هدف دولت این است که به شکل مجتمع کار کرده و از پراکندگی پرهیز شود.
وی افزود همچنین به زودی همایش سرمایه گذاری و نمایشگاهی جهت معرفی کارآفرینان و سرمایه گذاران موفق برگزار خواهد شد.

 ابراهیم احمدی مدیر مسئول پایگاه خبری اوز امروز بحث اعتبارات سال جاری را مطرح کرد و خواستار اعلام میزان اعتبار سال گذشته و میزان تخصیص آن شد. وی پرسشی در خصوص چرایی عدم استقرار پلیس بعلاوه ۱۰ و اداره ثبت اسناد و سایر ادارات شد.

  محمد محمدی فرماندار اوز: بر اساس نظر کمیته برنامه ریزی شهرستان در مرحله دوم و در تاریخ ۱۴۰۰/۶/۵ جمع کل اعتبارات مصوب ١٩ میلیارد و ٧۵٢ میلیون تومان است. ( مبلغ ۴٢٨ میلیون تومان از محل اعتبارات نماینده بوده است که برای روکش آسفالت راههای فرعی زندان و سوله ورزشی بسیج هزینه شده است. )
اعتبارات سال جاری ۴٢ میلیارد و ۵۶٨ میلیون تومان مصوب شده است، از امسال شهرداری های کل کشور اعتبارات خود را از محل دیگر از جمله ؛ مالیات و… خواهند گرفت.
در جلسه ای با شورا و دفتر نماینده در خصوص عدم استقرار پلیس +۱۰ و اداره ثبت اسناد برگزار و مطرح شد که ادارات پلیس +۱۰ و ثبت اسناد زیر مجموعه دولت نیستند. بلکه پلیس +۱۰ زیر مجموعه فاجا و ثبت اسناد زیر مجموعه قوه قضایه هستند. اما چون مطالبه مردم است، پیگیری و تلاش و مکاتبات زیادی چه از طرف فرمانداری و چه از طرف نماینده صورت گرفته است. حتی در مصوبات سفر استاندار این دو موضوع گنجانده شد تا به سرانجام برسد.
تکلیف قانونی دولت بر کوچک سازی است که تشکیلات اداری با حداقل ممکن صورت بگیرد. توسعه برخی ادارات زمانبر است و توجیات خاص خود را دارد. به عنوان مثال در تاسیس یک اداره بحث تعداد چاه ها و وسعت شهرستان دخیل است.

 مسعود باقر زاده مدیر مسئول پایگاه خبری اوز خبر: از گلایه شهروندان در خصوص مسیر دسترسی نامناسب اداراتی چون کمیته امداد، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی خبر داد و افزود، کوچه های شهر اوز وضعیت نامناسبی دارد، که تقاضا می شود که این مورد هم پیگیری شود.
همچنین آیا تخصیص قیر برای کوچه ها از طرف فرمانداری وجود ندارد؟

 فرماندار: در چند ماه اخیر چندین جلسه جهت سایت اداری برگزار شده و مکانی در نظر گرفته شده است که با اتمام مراحل اداری، سایت آماده و جهت ساخت در اختیار ادارات قرار می گیرد. وضعیت کوچه ها و معابر در سطح شهر بر عهده شهرداری هاست که از این کانال می بایست پیگیری شود. 

 حمیرا نامدار خبرنگار پسین اوز: برای توسعه تلفن ثابت و آنتن دهی خطوط ایرانسل در برخی از مناطق اوز چه اقداماتی صورت گرفته است؟

 محمد محمدی: یکی از مصوبات سفرهای استاندار بحث آنتن دهی و اینترنت و مسائل ارتباطی بوده است که کارشناسان فناوری اطلاعات استان نقاط ضعیف شهرستان را شناسایی کرده اند تا مشکل پوشش دهی حل شود. در خصوص تلفن ثابت لازم است شورای شهر آماری را منعکس کند تا در اختیار مخابرات قرار گیرد و اگر متقاضی قابل توجه باشد، توسعه شبکه اتفاق خواهد افتاد.

 فاطمه کمال نژاد خبرنگار پایگاه خبری موزه اوز هفته دولت را به فرماندار و همه مردم ایران تبریک گفت.

 فاطمه رضایی خبرنگار پایگاه خبری موزه اوز: چه برنامه های کوتاه مدتی برای شهرستان اوز تا پایان سال ١۴٠١ در نظر گرفته شده است؟ در مورد اماکنی که ثبت ملی شده اند و اوقاف بر روی آن دست گذاشته است، چه راهکاری پیشنهاد می کنید؟

 محمد محمدی: یکی از موضوعاتی که از بدو انتصاب در شهرستان با آن چالش داشتیم، پروژه هایی بود که با مشارکت خیرین و دولت بایستی اجرا می شد، از جمله مخزن ۵٠٠٠ متر مکعبی که تعهد آبفا بوده و باید همراه با پروژه خیر ساز به جلو می رفت. متاسفانه این پروژه رها شده بود که با پیگیری های زیاد از طریق فرمانداری موضوع حل شد و مبلغ ١۵ میلیارد تومان برای تکمیل آن اختصاص داده شده است. پروژه مرحوم حسان نیز از جمله مواردی بود که بلاتکلیف مانده بود که با برگزاری جلسات با مدیر کل ورزش و جوانان استان به تفاهم رسیده و موضوع به وزارتخانه منعکس شد تا سازوکاری برای آن تعریف و درآمد حاصل از آن صرف توسعه شهرستان شود.
در خصوص اختلاف بین اوقاف و میراث فرهنگی نیاز است جلسات موردی برگزار شود.

 احمد خضری مدیر مسئول نشریه پسین اوز با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل مناسب دانشگاه آزاد اسلامی اوز، برای «واحد» شدن خواستار پیگیری در این امر شد.
وی همچنین خواستار تعویض تابلو زندان ، تاسیس پلیس +۱۰ و اداره ثبت اسناد شد.

 فرماندار: دانشگاه آزاد زیر مجموعه دولت نیست، اما چون دانشگاهی شاخص است، تلاش خواهیم کرد که هم دانشگاه آزاد و هم سایر دانشگاهها رشد کنند. مسئله زندان ارتباط مستقیم با قوه قضائیه و نیاز به پیگیری دارد. موضوع پلیس +۱۰ و ثبت اسناد دغدغه ما نیز است و از تمام ظرفیت های ممکن جهت استقرار این دو اداره استفاده می شود. ممکن است پیگیری ها منعکس نشود اما در حال انجام است.

 فروغ هاشمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اوز: رسانه ها باید به حل مشکلات مردم کمک کنند و بهتر است نسبت به حساس کردن مردم به برخی مسائل و مشکلات محتاط تر عمل کنند. وی ازپیگیری های فرماندار در ساخت سالن اجتماعات شهر تشکر کرد.
هاشمی، انتقادی نسبت به ارتقای ادارات بر اساس شاخص جمعیت کرد و افزود به غیر از جمعیت، اوز شاخص های زیادی دارد که می تواند منجر به ارتقای ادارات آن، علی الخصوص در بخش فرهنگی شود. وی خواستار همکاری دهیاران و شوراها در معرفی هر چه بیشتر روستاها شد. هاشمی پیشنهاد کرد که اطلس خیرین شهرستان تهیه شود.

این جلسه که از ساعت ۱۱شروع شده بود ساعت ۱۳ به پایان رسید. 

 

 

خبرنگار پایگاه خبری موزه اوز

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “انعکاس خواسته های مردم توسط اصحاب رسانه به فرماندار اوز در هفته دولت”

  1. ناشناس گفت:

    خدا کنه تا قبل از تخریب کامل اماکن تاریخی ،اوقاف و میراث فرهنگی به اختلافات ‌‌‌‌‌‌‌خود پایان دهند

    و بنگاه داران و مردم سودجو و منفعت طلب ،خانه ها از فروش و اجاره خانه به افغان ها دست بردارند تا برای استقرار اداره ثبت اسناد،پلیس +۱۰، و دیگر ادارات و همچنین کارمندانشان جا و مکانی باشد

آخرین نظرات
  • جالب بود...
    میم در مطلب: اهمیت حفظ غذاهای بومیِ جنوب فارس و هرمزگان، از منظر مردم‌شناسی
  • ممنونم از پردازش به این موضوع مهم...
    عرفان در مطلب: اهمیت حفظ غذاهای بومیِ جنوب فارس و هرمزگان، از منظر مردم‌شناسی
  • اخی باخوادن این نوشته زیبا یاد خدابیامرز مادرم افتادم همیشهنان تنوری تفتون وکلوچه میپخت وفذای محلی می خورد ماهم باید این فرهنگ خودمان را نگهداریم وانرا توسعه بدهیم درود ب...
    در مطلب: اهمیت حفظ غذاهای بومیِ جنوب فارس و هرمزگان، از منظر مردم‌شناسی
  • مطلب بسیار جالب و ارزنده ای است به راستی که غذا های سنتی ومحلی. پیوند دهند نسلها. و مردمان. یک خطه. میشوند...
    اوزی. از شیراز در مطلب: اهمیت حفظ غذاهای بومیِ جنوب فارس و هرمزگان، از منظر مردم‌شناسی
  • کاش این کتاب ارزشمند دوباره چاپ بشه من الان جند سال هست دنبال نسخه ی کتاب هستم، ولی متاسفانه اصلا گیر نمیاد...
    در مطلب: کتاب تاریخ دلگشای اوز ، هدیه خاندان کرامتی به مردم اوز
  • با تشکر که یاد گذشته را در دلمان زنده کردید ولی بهتر بود کاملتر توضیح میدادین که به ازای هر بچه ی فوت شده فکر کنم دو تا کوزکی میدادن . در هر حال خوبه که سنتهای قدیم رو نس...
    در مطلب: کوزَکای بَراتی، کوزه ای با خاطراتی به شیرینی سال‌های کودکی
  • پاسخ به اوزی ساکن شیراز: “ اکثریت مطلق گویشوران این زبان، آن را زبان اچمی می‌نامند. “ بر پایه ای چه مدرکی ؟ در مورد زبان و یا گویش اوزی و زبان بیشتر مردم جنوب استان پارس...
    احمد ز اوزی در مطلب: با نویسندگان اوز (۲) – عبدالله خضری
  • پاسداری از زبان مادری از اهم ضروریات است. آفرین، کار شایسته‌ای انجام داده‌اند...
    اوزی در مطلب: مراسم گرامیداشت روز جهانی زبان مادری در موزه مردم شناسی اوز برگزار شد
  • .در پاسخ به آقای عبدالله خضری: آیا مدرکی دارید یا افرادی را که با شما مخالف هستند متهم می کنید؟ در هر صورت ، مردم حق دارند مطالب پروژه ها، کتاب ها و مقالات منتشر شده برای...
    احمد ز اوزی در مطلب: با نویسندگان اوز (۲) – عبدالله خضری
  • در جواب آقای احمد ز اوزی اکثریت مطلق گویشوران این زبان، آن را زبان اچمی می‌نامند. تلاش شما برای تحمیل نام لارستانی به این زبان نتیجه‌ای در بر ندارد....
    اوزی ساکن شیراز در مطلب: با نویسندگان اوز (۲) – عبدالله خضری