جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
 |  8/ سپتامبر/ 2022 - 4:33
  |   نظرات: يك نظر
708 views

بازدید سید حسین حقایقی مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری فارس از موزه مردم شناسی، خانه مطبوعات و خانه فرهنگ اوز

 

 

 

بازدید سید حسین حقایقی مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری فارس از موزه مردم شناسی، خانه مطبوعات و خانه فرهنگ اوز

 

فاطمه رضایی : سید حسین حقایقی، مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس از مجموعه فرهنگی موزه مردم شناسی ، خانه مطبوعات اوز، خانه فرهنگ و دبیرخانه پایتخت کتاب اوز بازدید کرد.

 

در این بازدید که چهارشنبه ١۶ شهریور ماه ١۴٠١ انجام شد با همراهی سینا آقایاری معاون فرماندار، انسیه گلابی بخشدار مرکزی و جمعی از مسئولین شهر و شهرستان و‌ اصحاب رسانه صورت گرفت.

ابتدا احمد خضری به معرفی حضار پرداخته و سپس در رابطه با فرهنگ و فرهنگی بودن شهر اوز از زمانهای خیلی دور پرداخت و بیان داشت: خیرین اوز که بیشتر سالهای عمر خود را در غربت و اکثرا در کشورهای حوزه خلیج فارس سپری کرده اند، نسبت به زادگاه خود علاقمند بوده و از دسترنج سالها زحمت و تلاش خود به شهر سرازیر می کردند که امروزه شاهد بیشترین اماکن فرهنگی و آموزشی و بهداشتی و….شهر که توسط این عزیزان ساخته شده است هستیم، پس می طلبد تا دولت و مسئولین استانی نیز در کنار خیرین عزیز قرار گرفته و از مطالبات فرهنگی و اجتماعی و عمرانی مردم نیز حمایت کنند.

 

در ادامه به بازدید از موزه، نگار خانه و خانه مطبوعات پرداخته و توسط فروغ هاشمى، فاطمه رضایى و احمد خضرى توضیحات لازم درباره موزه اوز، عمارت تاریخى سوداگر و اشیاء و لوازم اهدایی مردم داده شد.

 

سید حسین حقایقى مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری از همت و سخاوت و کار با ارزشی که مردم اوز برای شهر خود انجام داده اند ابراز خرسندی کرده و بر آنها درود فرستاد و از اینکه در اوز از مجموعه موزه اوز بازدید داشته و با عده ای از افراد فعال و پویای شهر آشنا شده است، ابراز خوشحالی کرد و قول همکاری و حمایت این اداره را به اوز داد.

 

وى گفت با شناختی که از شهرستان اوز داشتم امروز با بازدید از موزه و خانه مطبوعات شناخت من نسبت به این شهرستان افزایش یافت.

 

حقایقی اقدام مردم و یاران موزه در تاسیس موزه مردم شناسی و اقدام اصحاب رسانه در تاسیس خانه مطبوعات و رسانه را نشانه فرهنگ والای مردم دانست و گفت: حفظ هویت و روح فرهنگی یک جامعه در گرو و اهمیت دادن به آثار برجای مانده از گذشتگان است.

 

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری افزود حفظ میراث فرهنگی پشتوانه حیات فرهنگی است و شما مردم اوز بویژه دست اندرکاران تاسیس موزه مردم شناسى و خانه مطبوعات در این راه پشگام بوده اید و بر فرهنگی بودن شهرستان اوز در استان فارس مهر تایید زده اید.

 

فروغ هاشمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اوز، فاطمه اسدی رئیس بهزیستی، فوزیه زارع مسئول کتابخانه های عمومی شهرستان، فریبا برازنده و سارا وحدانی رئیس و اعضای شورای شهر، عبدالعزیز خضری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، احمد خضری مسئول خانه مطبوعات اوز، فاطمه رضایی عضو هیئت امناى موزه مردم شناسى، سید مرتضى هاشمى رئیس خانه فرهنگ، فاطمه کمال نژاد خبرنگار و فعال اجتماعی، کلثوم شمسی یار موزه، سنا ملاحت، عبدالرحیم نوروزی، مریم سمیعی و حمیرا نامدار و عبدالرحمن صالح از اصحاب رسانه در این برنامه حضور داشتند.

 

پس از بازدید از موزه اوز، کلیه حضار از خانه فرهنگ و دبیرخانه اوز پایتخت کتاب بازدید نمودند و در آنجا ساسان پیرزاد در مورد فعالیت این مجموعه توضیحات لازم را ارائه نمود.

 

این بازدید که با صرف چای و کلوچه ساعت ۸:۳۰دقیقه صبح شروع شده بود ساعت ۱۱ به پایان رسید.

 

عکاس: عبدالرحیم نوروزى 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “بازدید سید حسین حقایقی مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری فارس از موزه مردم شناسی، خانه مطبوعات و خانه فرهنگ اوز”

  1. حکایت اداره میراث فرهنگی. اوز گفت:

    خیلی لازم بود که درباره اینکه اداره میراث فرهنگی و گردشگری اوز قریب یکسال است نه سرپرستی دارد و نه هیچگونه فعالیت. با مدیرکل صحبت میشد ومیگفتید که. این اداره تنها یک تابلو. دارد. شاید فکری به حال این اداره میشد

آخرین نظرات
  • خیلی هم خوب که تشریف آوردند و این موزه مردمی را دیدند ، آیا خودشان کمکی به پیشرفت این موزه کردند و یا اینکه فقط آمدند دیدند و رفتن؟...
    رکنی در مطلب: بازدید ثریا ترکان بازرس استانداری، از موزه مردم شناسی شهرستان اوز
  • الهی هر چه زودتر دست ظالم از سر مظلوم کوتاه شود...
    یک موزه ای در مطلب: سندی تاریخی در موزه اوز و اعلام حمایت مردم اوز از فلسطین در سال ۱۹۴۸
  • غرورآفرین است...
    از اوز در مطلب: سندی تاریخی در موزه اوز و اعلام حمایت مردم اوز از فلسطین در سال ۱۹۴۸
  • جالب بود...
    میم در مطلب: اهمیت حفظ غذاهای بومیِ جنوب فارس و هرمزگان، از منظر مردم‌شناسی
  • ممنونم از پردازش به این موضوع مهم...
    عرفان در مطلب: اهمیت حفظ غذاهای بومیِ جنوب فارس و هرمزگان، از منظر مردم‌شناسی
  • اخی باخوادن این نوشته زیبا یاد خدابیامرز مادرم افتادم همیشهنان تنوری تفتون وکلوچه میپخت وفذای محلی می خورد ماهم باید این فرهنگ خودمان را نگهداریم وانرا توسعه بدهیم درود ب...
    در مطلب: اهمیت حفظ غذاهای بومیِ جنوب فارس و هرمزگان، از منظر مردم‌شناسی
  • مطلب بسیار جالب و ارزنده ای است به راستی که غذا های سنتی ومحلی. پیوند دهند نسلها. و مردمان. یک خطه. میشوند...
    اوزی. از شیراز در مطلب: اهمیت حفظ غذاهای بومیِ جنوب فارس و هرمزگان، از منظر مردم‌شناسی
  • کاش این کتاب ارزشمند دوباره چاپ بشه من الان جند سال هست دنبال نسخه ی کتاب هستم، ولی متاسفانه اصلا گیر نمیاد...
    در مطلب: کتاب تاریخ دلگشای اوز ، هدیه خاندان کرامتی به مردم اوز
  • با تشکر که یاد گذشته را در دلمان زنده کردید ولی بهتر بود کاملتر توضیح میدادین که به ازای هر بچه ی فوت شده فکر کنم دو تا کوزکی میدادن . در هر حال خوبه که سنتهای قدیم رو نس...
    در مطلب: کوزَکای بَراتی، کوزه ای با خاطراتی به شیرینی سال‌های کودکی
  • پاسخ به اوزی ساکن شیراز: “ اکثریت مطلق گویشوران این زبان، آن را زبان اچمی می‌نامند. “ بر پایه ای چه مدرکی ؟ در مورد زبان و یا گویش اوزی و زبان بیشتر مردم جنوب استان پارس...
    احمد ز اوزی در مطلب: با نویسندگان اوز (۲) – عبدالله خضری