شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
 |  23/ فوریه/ 2023 - 8:53
  |   نظرات: بدون نظر
345 views

برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اوز با محوریت روز اوز و ماه مبارک رمضان

 

 

 

 

برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اوز با محوریت روز اوز و ماه مبارک رمضان

 

محمد رفیع راوند:  در تاریخ اول اسفند ۱۴۰۱ جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اوز بنا به در خواست کتبی موزه مردم شناسی اوز و سایر ارگان ها، برای برگزاری هرچه بهتر مراسم روز اوز در هشت فروردین ۱۴۰۲ و هماهنگی دیگر برنامه های شهرستان اوز در سالن فرمانداری شهرستان اوز برگزار شد.جلسه با تلاوت آیاتی از قران کریم آغاز شد.

 

فروغ هاشمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اوز مختصری از فعالیت های فرهنگی ماه قبل را بیان کرد و سپس دیگر افراد حاضر در جمع، درباره برنامه های اسفند ماه صحبت کردند.در ادامه صحبت ها برای برگزاری روز اوز مطالبی مطرح شد.

 

فریبا صالحی رئیس شورای شهرستان اوز آمادگی خود را برای برپایی غرفه ها و مراسم اعلام کرد.

 

فرید نامی عضو شورا همراه با پیروز هاشم پور رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان اوز درباره افتتاح زمین لهپر گاله همزمان با روز اوز که هر ساله انجام می شود و برپایی مراسم در پارک بهجت، معرفی شهرستان و نمایش فرهنگ غنی مردم اوز در روز اوز نظرات خود را بیان کردند.

 

فریبا برازنده رئیس شورای شهر اوز از برنامه شورا و شهرداری برای آماده سازی زیر ساخت های شهر و پارک نوروز تا ۱۵ اسفند شامل فضای سبز و روشنایی و پیشواز مسافران نوروزی خبر داد.
 وی در ادامه بیان داشت که همانند سال قبل، علاوه بر هیئت اسب سواری در روز مراسم‌، با سوارکاری در سطح شهر همراه با سازه و نقاره، باید از امکانات دیگر هیئت های شهرستان نیز استفاده کرد.

 

در این میان نمایندگان امام جمعه اوز در جلسه در مورد مراسم و عطرآگین کردن هر چه بیشتر روز اوز در ماه مبارک رمضان اعلام همکاری کردند.

 

نمایندگان موزه مردم شناسی اوز با تشکر از مسئولین شهرستان و شهر اوز در سال قبل، نظرات خود را مطرح کردند.

فوزیه براهیمی مدیر داخلی موزه اوز گفت مراسم و آیین های غنی ماه مبارک رمضان در اوز برگزار و اجرا می شود که می توان در طول مراسم روز اوز اجرا و به نمایش گذاشته شود و همانند پارسال مراسم با شکوه و با اتحاد و همبستگی بیشتر دهیاری های و روستا های شهرستان اوز برگزار گردد.
 

محمدرفیع راوند خبرنگاره موزه اوز نیز درباره لزوم هماهنگی هر چه بیشتر منابع و امکانات ارگان های شهرستان اوز صحبت نمود و ابراز امیدواری کرد که به امید خدا امسال از سال قبل، پر محتوا تر و پر شورتر برگزار می کنیم.

 

شهردار اوز مسعود کراماتی  نیز از مسائل و مشکلات قبل و بعد روز اوز توضیحاتی داد و خاطر نشان کرد که امسال نیز مانند سال های قبل، رسیدگی های لازم را انجام خواهیم داد.

 

بخشدار مرکزی انسیه گلابی از جدیت در برگزاری مراسم، استفاده از منابع شهرستان و شهرهای اطراف، هیئت های مردمی و هماهنگی و اتحاد هرچه بیشتر برای برپایی مراسم صحبت کرد. وی از همه مردم شهرستان دعوت کرد که برای این مراسم بزرگ، پای کار باشند تا بتوانیم با فرهنگ غنی خود، اوز را بهتر از قبل معرفی کنیم.

 

محمد محمدی فرماندار شهرستان اوز در ابتدای صحبت هایش از فروغ هاشمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی خواست که به این جلسه بسنده نکرده و هرچه سریع تر جلسه دیگری نیز برگزار کنند تا به کارها و برنامه رسیدگی شود. همچنین تمام ارگان ها برنامه های خود را با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هماهنگ کنند تا از برنامه های متنوع در طول مراسم استفاده نماییم و این روز فقط یک مراسم معمولی نباشد و کارهای فرهنگی، تجلیل، کلنگ زنی، افتتاح و… نیز در هشت فروردین در جای جای شهر اوز برگزار شود و همه مردم مشارکت داشته باشند.

 

در پایان فرماندار اعلام کرد تمام برنامه ها و مراسم و… با محوریت ماه مبارک رمضان، همراه با معرفی شهرستان اوز در زمینه های مختلف و مقام هایی که کسب کرده ایم باشد.

 

فاطمه گل حقیقت مدیر خانه فرهنگ و محمدی دهیار فیشور و فاطمه امینی از فعالین حوزه فرهنگ روستای محلچه مطالب خود را ارئه نمودند و مصوب شد که ۱۹ اسفند به عنوان روز فیشور و آخر اسفند روز محلچه نامگذاری شود و همچنین مطابق سال های قبل ۸ فروردین ماه برنامه ها و مراسم با عنوان روز اوز برگزار گردد.

 

در این جلسه علاوه بر افراد فوق الذکر عدالتی روحانی مستقر در اوز، معاون پرورشی آموزش و پرورش، طیبه نامی مشاور فرماندار در امور بانوان مطالبی درباره برگزاری روزهای اوز، فیشور و محلچه و برگزاری مسابقات قرآن دانش آموزان مرحله پنجگانه شهرستان های اوز، لارستان، گراش، خنج و بیرم به میزبانی شهرستان اوز در ۱۴ اسفند توضیحاتی ارائه نمودند. 

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین نظرات
  • الهی هر چه زودتر دست ظالم از سر مظلوم کوتاه شود...
    یک موزه ای در مطلب: سندی تاریخی در موزه اوز و اعلام حمایت مردم اوز از فلسطین در سال ۱۹۴۸
  • غرورآفرین است...
    از اوز در مطلب: سندی تاریخی در موزه اوز و اعلام حمایت مردم اوز از فلسطین در سال ۱۹۴۸
  • جالب بود...
    میم در مطلب: اهمیت حفظ غذاهای بومیِ جنوب فارس و هرمزگان، از منظر مردم‌شناسی
  • ممنونم از پردازش به این موضوع مهم...
    عرفان در مطلب: اهمیت حفظ غذاهای بومیِ جنوب فارس و هرمزگان، از منظر مردم‌شناسی
  • اخی باخوادن این نوشته زیبا یاد خدابیامرز مادرم افتادم همیشهنان تنوری تفتون وکلوچه میپخت وفذای محلی می خورد ماهم باید این فرهنگ خودمان را نگهداریم وانرا توسعه بدهیم درود ب...
    در مطلب: اهمیت حفظ غذاهای بومیِ جنوب فارس و هرمزگان، از منظر مردم‌شناسی
  • مطلب بسیار جالب و ارزنده ای است به راستی که غذا های سنتی ومحلی. پیوند دهند نسلها. و مردمان. یک خطه. میشوند...
    اوزی. از شیراز در مطلب: اهمیت حفظ غذاهای بومیِ جنوب فارس و هرمزگان، از منظر مردم‌شناسی
  • کاش این کتاب ارزشمند دوباره چاپ بشه من الان جند سال هست دنبال نسخه ی کتاب هستم، ولی متاسفانه اصلا گیر نمیاد...
    در مطلب: کتاب تاریخ دلگشای اوز ، هدیه خاندان کرامتی به مردم اوز
  • با تشکر که یاد گذشته را در دلمان زنده کردید ولی بهتر بود کاملتر توضیح میدادین که به ازای هر بچه ی فوت شده فکر کنم دو تا کوزکی میدادن . در هر حال خوبه که سنتهای قدیم رو نس...
    در مطلب: کوزَکای بَراتی، کوزه ای با خاطراتی به شیرینی سال‌های کودکی
  • پاسخ به اوزی ساکن شیراز: “ اکثریت مطلق گویشوران این زبان، آن را زبان اچمی می‌نامند. “ بر پایه ای چه مدرکی ؟ در مورد زبان و یا گویش اوزی و زبان بیشتر مردم جنوب استان پارس...
    احمد ز اوزی در مطلب: با نویسندگان اوز (۲) – عبدالله خضری
  • پاسداری از زبان مادری از اهم ضروریات است. آفرین، کار شایسته‌ای انجام داده‌اند...
    اوزی در مطلب: مراسم گرامیداشت روز جهانی زبان مادری در موزه مردم شناسی اوز برگزار شد