شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
 |  1/ دسامبر/ 2021 - 12:25
  |   نظرات: يك نظر
447 views

( فایزه رضائی ) سومین جلسه شورای وحدت منطقه به میزبانی اوز برگزار گردید

 

 

 

 

 

 

( فایزه رضائی ) سومین جلسه شورای وحدت منطقه به میزبانی اوز برگزار گردید

سومین جلسه شورای وحدت چهار شهرستان منطقه روز یکشنبه مورخه ۷ آذرماه ۱۴۰۰ با حضور شورا و شهرداران شهرستان های لارستان، گراش ، خنج و اوز به میزبانی شهر اوز برگزار شد.

سارا وحدانی سخنگوی شورای اسلامی شهر اوز ، ضمن عرض خوش آمد به حضار، پیشرفت منطقه را در گرو تعامل شوراهای چهار شهرستان عنوان و موضوعات این جلسه را بحث و تبادل نظر پیرامون مشکلات مشترک شهرستان ها ، بازدید از سایت نگهداری سگ های بلاصاحب جمع آوری شده، بازدید از سایت زباله و بازدید از موزه مردم شناسی اوز اعلام کرد.

فریدون نامی رئیس شورای اسلامی شهر اوز، ضمن خوش آمدگویی و تشکر از اجابت دعوت مهمانان ، ابتکار شورای شهر گراش در تشکیل شورای وحدت منطقه را تحسین کرد و افزود: موضوع ساماندهی سگ های بلاصاحب در منطقه تبدیل به مشکل لاینحلی شده که موجبات نگرانی خانواده ها است. وی با اشاره به شکایات زیاد مردمی در این رابطه راه چاره را همیاری و همکاری چهار شهرستان منطقه و ساماندهی هر چه سریع‌تر آنها دانست.

در ادامه این جلسه، مستند پناهگاه سگ های بلاصاحب، نحوه احداث کمپ ساماندهی سگ ها در اوز ، نحوه شکل گیری اولیه ساخت پناهگاه که از سال ۱۳۹۶ توسط شهرداری اوز جهت جمع آوری سگ ها در سطح شهر آغاز به کار شده بود، نحوه ورود سگ ها به پناهگاه، روند واکسیناسیون و درمان آنها، آغاز فعالیت شهرداری و همکاری حامیان حیوانات و نحوه نگهداری آنها در پناهگاه و قرنطینه سازی و تفکیک سگ های سالم و بیمار را مشاهده کردند.

در ادامه جلسه به بحث و تبادل نظر پیرامون معضلات منطقه پرداخته شد.

مسعود کراماتی شهردار اوز مشکلات شهرداری ها از خنج تا بندرعباس را به دلیل داشتن فرهنگ های یک شکل، مشابه دانست و افزود:
راهکارهای ارائه شده در بحث سگ های بلاصاحب نیاز به بودجه کلان دارد، بحث عقیم سازی به دلیل هزینه بالا و نبود کلینیک نگهداری به نتیجه قطعی نرسیده است و نیاز است سایت جمع آوری سگ های ولگرد در کل منطقه داشته باشیم. 

 

 

خورشیدی عضو شورای شهر گراش بحث درد مشترک – طرح مشترک را عنوان کرد و گفت: ما طبق گویشی که داریم اصالتاً از یک پدر و مادر هستیم اگر اینگونه فکر کنیم می توانیم با تعامل سازنده و مفید برای دستیابی به اهداف مشترک با یکدیگر همکاری کرده و پیشرفت کنیم.
خورشیدی در ادامه سخنان خود افزود: تا کی ما گراشی ها و لاری ها باید توی سر یکدیگر بزنیم این وسط چه کسی به جز مردم ضربه می‌بیند!؟ متاسفانه رویکرد برخی سیاستمداران منطقه همین است. ما باید هم افزایی داشته باشیم تا اقلیت بزرگ تشکیل دهیم. بودجه های کلان از جنوب به شمال سوق داده می‌شود می بایست مهندس حسین زاده نماینده پرتلاش را در تنگنا قرار دهیم تا بتوانیم راه های مواصلاتی، راه های تدارکاتی و معضلات بازیافت و… را حل کنیم.
در مورد موضوع سگ‌های بلاصاحب، سایت نگهداری آنان در اوز کوچک است، لار می‌خواهد سایت خود را داشته باشد، خنج نیز به لحاظ مسافتی از ما دور است بنابراین پیشنهاد می‌دهم طرح پایلوت بین شهری اجرا شود.
وی با تأکید بر تعرفه زمین جهت استقرار سگ های بلاصاحب از اداره منابع طبیعی و نگهداری مشترک از آنها، مکان سایت را بین شهرهای لار و گراش پیشنهاد داد و افزود: آگهی جهت زنده گیری سگ ها توسط پیمانکاران در دستور کار قرار گیرد و در جلسه آینده گزارش عملکرد اعضاء ارائه شود.

نواز شریفی لاری سرپرست شهرداری لار، ضمن تشکر از میزبانی شهرداری و شورای شهر اوز اظهار کرد: ساختار و تشکیلات شورای وحدت مشخص شده اکنون باید وارد فاز عملیاتی شویم، هر گونه تصمیم که در مورد سگ های بلاصاحب گرفته شود ما نیز همکاری می کنیم. موضوع رهاسازی فاضلاب شهری که به لحاظ ساختار تشکیلات شهری دومین معضل شهرستان‌ها است را در دستور کار خود قرار دهیم .

 

 

شهرام محمودپور شهردار خنج:
ما به غیر از درد مشترک منافع مشترک نیز داریم. در زمینه درآمد پایدار شهرداری‌ها می‌توانیم همکاری مشترک داشته باشیم. هزینه شهرداری بیشتر از درآمد از افزایش ارزش افزوده و فروش زمین است می بایست به خاطر ارتباط شهرهایمان با حوزه خلیج، از پتانسیل شهروندانی که در مقطع زمانی در منطقه و خلیج زندگی می کنند، استفاده کنیم.
در بحث سگ‌های بلاصاحب نیاز به تشکیل کارگروهی متشکل از فرمانداران ، شهرداران ، بخشداران، شوراها ، دهیاران ، رؤسای شبکه بهداشت، ادارات آبفا ، محیط زیست ، منابع طبیعی ، جهاد کشاورزی ، نمایندگان نیروی انتظامی و دادستانی، رئیس اداره کل دامپزشکی است تا کلیه ارگان ها در رفع بخش بزرگی از مشکلات پیش رو من جمله ساماندهی سگ های بلاصاحب اهتمام و همکاری داشته باشند و سپس راهکارهای مطرح شده در کارگروه را در شورای وحدت اجرایی نماییم.
بحث زباله های عفونی به عهده شهرداری ها نیست مگر این که بی خطر باشد شبکه بهداشت به عنوان ناظر بر زباله های عفونی می بایست نظارت داشته باشد.

الهه شبانکاره عضو گروه حمایت از حیوانات: پیشنهاد می‌دهم هر شهرستانی سایت نگهداری سگ های بلاصاحب مختص به خود داشته باشد تا فشار مضاعف روی هیچ کدام از شهرستان ها نباشد.

حسین مهروری شهردار شهر گراش:
دبیرخانه دائمی با مسئولیت مشخص وجود داشته باشد ، شوراها صورتجلسه شهرستان خود را یادداشت، پیگیری و نتیجه نهایی را در جلسات آینده بیان نمایند. 

 

مصطفی بینا عضو شورای شهر لار:
▪️روند منظم جلسات برگزاری اولین یکشنبه هر ماه باشد.
▪️تشکیل کارگروه شهرستان در محل فرمانداری و توسط شورا انجام گیرد.
▪️آگهی فراخوان جهت جذب پیمانکار برای زنده گیری سگ ها داده شود.
▪️تعیین مکان سایت مشترک بازیافت زباله در منطقه مشخص شود.

این دیدار با بازدید از موزه مردم شناسی اوز، بازدید از سایت زباله ، سایت نگهداری سگ های بلاصاحب و صرف نهار در سفره خانه سنتی قلعه اوز به پایان رسید.

 

 

 

 

 

گزارشگر : فایزه رضائی ( خبرنگار پایگاه خبری موزه اوز )

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “( فایزه رضائی ) سومین جلسه شورای وحدت منطقه به میزبانی اوز برگزار گردید”

  1. ناشناس گفت:

    باسلام خروجی این جلسات بجز صرف هزینه بر دوش شهرداری و اتلاف وقت چه بوده است؟

آخرین نظرات
  • امیدوارم شهرستان اوز که تا کنون به حق خود دست نیافته در آینده با فعالیت اکثر مردم و بزرگان شهر عملی گردد.دید آینده ما برای پیشرفت بهداشت بایستی روی بیمارستان خیر ساز جناب...
    رکنی در مطلب: اولین نامه ستاد دکتر پزشکیان شهرستان اوز، تقدیم رئیس جمهور شد
  • از جنابعالی مهندس اقای بازرگانی تشکر ویژه‌ای داشته و امیوارم این ارتباطات را بنحو احسن کنترل نموده که شاید با تمام کسوراتهای سالهای گذشته این فرصت در دولت اقای پزشکیان بر...
    در مطلب: اولین نامه ستاد دکتر پزشکیان شهرستان اوز، تقدیم رئیس جمهور شد
  • قرار. است. دریک جلسه با حضور. مسولان. وبزرگان شهر. یک تفاهم. نامه بین بانیان. بیمارستان امیدوار. وبیمارستان. راهپیما. برای. انتقال کد بیمارستان. فعلی. به بیمارستان جدید....
    همشهری. وحکایت ۲. بیمارستان دراوز در مطلب: اولین نامه ستاد دکتر پزشکیان شهرستان اوز، تقدیم رئیس جمهور شد
  • در یک شهرستان کم جمعیت و فاصله کم با قطب درمان گراش و لار نه دولت توان هزینه دو بیمارستان دارد ونه خیرین با دهزینه خای میلیاردی ماهیانه بهتر است بخاطر مشکلات بیمارستان ام...
    پرسنل بیمارستان اوز در مطلب: اولین نامه ستاد دکتر پزشکیان شهرستان اوز، تقدیم رئیس جمهور شد
  • امید. است با فعالیت. فرماندار محترم. استقرار. نمایندگی ثبت. اسناد. در همین. دولت. وبا همت استاندار وفرملندار. بزودی. انجام. شود مزدم. اوز. انتظار. دارند. که فرمانداری. به...
    حکایت. اداره ثبت. اسناد. در اوز در مطلب: اولین نامه ستاد دکتر پزشکیان شهرستان اوز، تقدیم رئیس جمهور شد
  • از مهندس بازرگانی و همکارانشان به خاطر زحماتشان و نگارش و ارسال این متن مفید سپاسگزاریم...
    اوزی در مطلب: اولین نامه ستاد دکتر پزشکیان شهرستان اوز، تقدیم رئیس جمهور شد
  • اقای راوند درباره عدم. تاسبس ادارات مورد نیاز مردم. مانند. اداره ثبت. اسناد. املاک‌ واداره. کار ورفاه اجتماعی. در اوز. بنوبسید واز مسولان علت اینکه. دایر. نمیشود. را سوال...
    تقاضا از بازرس خانه مطبوعات. اوز در مطلب: مسئولین، خبر نگاران را دریابند
  • سند ارزشمندی است وشرح حال مرحوم خوب نوشته شده ، خداوند رحمتش فرماید ، آنچه مهم است ، مشاغل وی در فرمانداری ، ارتش وشرکت نفت است که بهتر بود عملکرد در مشاغل یاد شده هرچند...
    در مطلب: نامه‌ای از هنرمند خوشنویس، مرحوم محمدربیع زمان‌زاده در ۹۶ سال قبل
  • بسیار زیبا خداوند ایشان و همه اموات را مورد رحمت و مغفرت قرار دهد....
    قلم در مطلب: نامه‌ای از هنرمند خوشنویس، مرحوم محمدربیع زمان‌زاده در ۹۶ سال قبل
  • حضور اینچنین مرد بزرگی در اوز و موزه اوز بسیار جای خرسندی و افتخار برای ما آوری هاست، امیدوارم بیش تر شاهد این رویدادها باشیم، مجله ی بخارا هم واقعا می توان گفت معتبر تری...
    در مطلب: مجله معتبر فرهنگی‌هنری بخارا، با توضیحاتی مفصل در مورد اوز، منتشر شد.